۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴

مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور:

کرمانشاه میزبان مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور است

کرمانشاه میزبان مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور است

کرمانشاه_ مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور از برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی رضوی ظهر امروز پنج شنبه در نشست خبری هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه از میزبانی کرمانشاه برای برگزاری این مسابقات خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات در تاریخ ۲۳ و ۲۴ اسفندماه امسال در حوزه علمیه امام خمینی (ره) برادران برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای نخستین بار در مرحله نهایی مسابقات شاهد مشارکت طلاب ممتاز حوزه‌های علمیه اهل سنت نیز هستیم که در کنار حوزه‌های علمیه شیعی به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: این مسابقات در رشته‌های حفظ قرآن کریم (۵-۱۰-۲۰ و کل) قرائت، تحقیق و ترتیل، خطابه قرآنی، حفظ موضوعی آیات، روایات و معارف، معارف نهج البلاغه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد.

وی بیان کرد: در مرحله مقدماتی این مسابقات حدود ۱۷۰۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه با هم به رقابت پرداختند که از این میزان ۱۲۳ نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در نهایت در مرحله نهایی ۲۴ نفر موفق شدند حائز رتبه در سه رشته حفظ قرآن کریم ترتیل و تحقیق شوند.

حجت‌الاسلام رضوی تصریح کرد: در این مسابقات ۱۲ نفر از طلاب اهل سنت و ۲۴ نفر از طلاب شیعه در هر رشته به مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام را می‌یابند.

وی بیان داشت: رشته خطابه قرآنی به صورت غیرحضوری و با ارسال فایل صورت گرفته است که نفرات برتر در آئین اختتامیه مسابقات معرفی شده و از آن‌ها نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: آئین افتتاحیه این مسابقات با قرائت نفر اول دومین دوره مسابقات بین‌المللی آغاز و سخنرانان این مراسم حجت الاسلام ملکی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه حجت‌الاسلام لطفیان و حجت‌الاسلام محمدی خواهد بود.

وی یادآور شد: آئین اختتامیه این مسابقات نیز با حضور اساتید، متسابقین و علاقمندان به قرآن کریم در روز ۲۴ اسفند ماه در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار می‌شود که سخنرانان این مراسم نیز حجت الاسلام زمانی و ماموستا ملأ قادر قادری امام جمعه پاوه خواهند بود.

کد خبر 4561815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha