۱۳ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۲۸

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران در گفتگو با مهر خبر داد :

برگزاری نشست سالیانه رئیس دانشگاه تهران با انجمنهای علمی دانشجویی

برگزاری نشست سالیانه رئیس دانشگاه تهران با انجمنهای علمی دانشجویی

نشست سالیانه انجمنهای علمی دانشجویی، نشریات علمی دانشجویی و فعالان وبلاگهای علمی دانشجویان دانشگاه تهران با آیت الله عمید زنجانی امروز در این دانشگاه برگزار می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: دانشگاه تهران 105 انجمن علمی دانشجویی فعال در گروه های آموزشی خود دارد و بالغ بر 30 نشریه علمی دانشجویی و تعدادی وبلاگ های تخصصی توسط دانشجویان فعال هستند.

سید مهدی قمصری یادآور شد: دبیران انجمنهای علمی دانشجویی و مدیران مسئول نشریات علمی دانشجویی در نشست سالیانه خود با ریاست دانشگاه به طرح دغدغه های خود می پردازند.

در سال جاری اعتباری معادل 700 میلیون ریال بر اساس تفاهم نامه ای که بین محمد باقر خرمشاد معاون فرهنگی وزارت علوم و آیت الله دکتر عباسعلی عمید زنجانی رئیس دانشگاه تهران منعقد شد به انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاه تهران اختصاص یافت که که نیمی از آن را دانشگاه تهران و بخش دیگر را معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تقبل کرده است.

وزارت علوم دولت نهم شعاری در خصوص انجمنهای علمی دانشجویی با مضمون "یک انجمن علمی برای هر رشته در هر دانشگاه" در نظر گرفته است که دانشگاه تهران با تأسیس 105 انجمن علمی دانشجویی، اولین دانشگاهی است که نزدیک ترین فاصله را با تحقق این شعار دارد. 

انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاه تهران دارای 23 سایت و وبلاگ در گروه های علوم انسانی و اجتماعی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنرهای زیبا و علوم پایه هستند. 10 سایت و وبلاگ مربوط به حوزه علوم انسانی و اجتماعی، 9 سایت و وبلاگ به کشاورزی و منابع طبیعی و بقیه به حوزه های هنرهای زیبا، فنی مهندسی و علوم پایه اختصاص دارد.

کد خبر 456216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha