۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲

فرماندار دیر:

شهرستان دیر در توسعه زیرساخت‌ها نیازمند نگاه ویژه دولت است

شهرستان دیر در توسعه زیرساخت‌ها نیازمند نگاه ویژه دولت است

بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: متأسفانه شهرستان دیر در توسعه زیرساخت‌ها شرایط مناسبی ندارد و نیازمند نگاه ویژه دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم علی حسنی بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد با بیان اینکه مطالبات مردمی باید با جدیت دنبال شود، اظهار داشت: رفع دغدغه‌ها و تحقق مطالبات مردم از جمله وظایف خطیر مسئولان است که باید با جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان دیر ۲۲۶۱ کیلومتر مربع مساحت و ۶۱ هزار نفر جمعیت دارد که شغل بیشتر مردمان این شهرستان کشاورزی، صیادی و تجارت دریایی است.

علی حسنی با اشاره به موقعیت خوب شهرستان دیر در زمینه کشت گوجه فرنگی تصریح کرد: بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گوجه فرنگی خارج از فصل می‌باشد که سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل از این شهرستان صادر می‌گردد.‌

فرماندار دیر با بیان اینکه دیر بزرگترین بندر صیادی کشور به شمار می‌رود گفت: ۱۳ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در کنار ساحل این شهرستان وجود دارد که به دلیل شرایط محیط زیست و پارس شمالی هیچ کارایی ندارد.

علی حسنی اظهار داشت: احداث مجتمع ورزشی در شهر دیر، تکمیل جاده وفاق بین دیر و کنگان، تأمین اعتبار برای احداث دهکده گردشگری دیر، تأمین اعتبار برای لایه روبی خور بردستان، تأمین پزشکان متخصص و راه اندازی بخش زایمان بیمارستان امام هادی دیر، و تکمیل اسکله خورخان بردخون از جمله مطالبات و خواسته‌هایی است که مردم این شهرستان از رئیس جمهور محبوب خود دارند.

امام جمعه دیر نیز در این نشست گفت: علیرغم تحریم‌های دشمن افتتاح ۴ فاز بزرگ پارس جنوبی توسط قرارگاه خاتم النبیا و سپاه افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام سید علی حسینی طراحی، اجرا و راه اندازی فازهای افتتاح شده پارس جنوبی را مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار داشت: حضور رئیس جمهور به استان بوشهر را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سفر ایشان برای استان بوشهر مایه خیر و برکت باشد.

وی با بیان اینکه نگران این هستیم که با افتتاح فازهای پارس جنوبی شاهد بیکاری برخی از جوانان منطقه باشیم خاطر نشان کرد: از دولت انتظار داریم برای اشتغال جوانان در تأسیسات و شرکت‌های پارس جنوبی مصوبه ۵۰ درصدی جذب نیروی‌های بومی استان را رعایت کند.

کد خبر 4570636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha