۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸

پیام نوروزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

توجه به تولید ملی عامل اصلی تقویت اقتصاد کشور است

توجه به تولید ملی عامل اصلی تقویت اقتصاد کشور است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی طی پیامی به مناسبت نوروز گفت: مقام معظم رهبری با درایت خویش سال جاری را سال رونق تولید نامگذاری کردند وتوجه به تولیدملی عامل اصلی تقویت اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در پیام خود به مناسبت فرارسیدن نوروز ۹۸، آورده است: «مقام معظم رهبری با درایت منحصر به فرد خویش سال جاری را با عنوان سال رونق تولید نامگذاری فرمودند که تحقق این شعار با گسترش کارآفرینی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی امکانپذیر است. ایران اکنون در کارزار اقتصادی با استکبار جهانی قرار دارد و تنها راه خنثی سازی توطئه‌های اقتصادی دشمنان کارآفرینی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است.

مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی باید برای گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‌های کارشناسی تدوین کرده و در طول ۱۰ سال کشور را به رشد اقتصادی هشت درصد برسانند. میدان تولید، اشتغال و کارآفرینی جهاد اکبر محسوب می‌شود و همانطور که رزمندگان اسلام در دفاع مقدس مقابل رژیم بعثی مقاومت کردند امروز هم آحاد جامعه به خصوص مراکز علمی و صنعتی باید در راستای خنثی سازی توطئه‌های اقتصادی استکبار جهانی بیش از پیش تلاش کنند.

رشد اقتصادی هشت درصد، نرخ بیکاری هفت درصد، اشتغال مولد، کارآیی و کارآفرینی، بهره وری مناسب، نقدینگی تولید محور، برخورد با هر گونه فساد مالی، جلوگیری از قاچاق کالا، حذف هزینه‌های سربار و توسعه صادرات راه‌های رسیدن به توسعه پایدار و اعتلای جمهوری اسلامی ایران است که باید در سال ۹۸ مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

توجه به تولید ملی به عنوان عامل اصلی تقویت اقتصاد ملی نیز باید یکی از برنامه‌های مسئولان در سال جاری باشد و تولید ضمن تأمین نیازهای داخل باید ظرفیت صادرات به نقاط مختلف جهان را نیز داشته باشد. دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باید برای قطع ریشه‌های وابستگی و تأمین زنجیره‌ای کردن کالاها، صنایع و صادرات و نیز استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود تلاش کنند.

تخصیص بهینه منابع ارزی کشور از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ساماندهی و مدیریت نقدینگی نیز یکی دیگر از مسائل مهمی است که دولت باید برای آن برنامه ریزی کند و هدایت سرمایه‌ها به سمت و سوی تولید می‌تواند اقدام مؤثری باشد. نظام بانکی کشور نیز باید در خدمت اهداف نظام اسلامی، قانون اساسی، اقتصاد مقاومتی و قانون بانکداری اسلامی باشد و تسهیلات و منابع موجود باید در راستای تولید و حل مشکلات فعالان اقتصادی پرداخت شود.

رونق اقتصادی، نشاط اجتماعی و رضایتمندی آحاد جامعه، تقویت انگیزه و امید نسل جوان و عناصر کارآفرین و سرمایه گذار، صنعتگران و تولید کنندگان را به دنبال دارد. مسئله اقتصادی کشور در سال‌های اخیر دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است و معظم له با نامگذاری سال‌های های متمادی و ارائه راهبردهای مدون راهکارهای مهمی را به مسئولان ارائه می‌فرمایند.»

کد خبر 4573104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha