۱۵ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۲۰

شانزده مقاله در همایش تاریخ شفاهی ایران ارائه می شود

داوری مقالات ارائه شده به نخستین همایش تاریخ شفاهی ایران به پایان رسید و از میان 38 مقاله رسیده به دبیرخانه 16 مقاله برای ارائه در این همایش انتخاب شد .

به گزارش خبرگزاری مهر، این مقالات که در چهار کارگروه تخصصی ارائه می شود دربرگیرنده موضوعاتی از قبیل " چیستی تاریخ شفاهی ، مسائل اساسی در تاریخ شفاهی ، روش ها و شیوه های مصاحبه های تاریخ شفاهی ، نقش دانشگاه ها و مراکز آموزشی در آموزش فعالان و گسترش این علم ، تاثیر تاریخ شفاهی برتاریخ نگاری ، آسیب شناسی تاریخ شفاهی " به همراه مقالاتی در مورد طرح های تاریخ شفاهی انجام شده خواهد بود .

نخستین همایش تاریخ شفاهی ایران با هدف بررسی موضوع تاریخ شفاهی ، تعاریف ، روش ها و آسیب شناسی آن توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود .

در حاشیه این همایش که صبح فردا در محل ساختمان گنجینه اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی آغاز به کار خواهد کرد ، نمایشگاهی نیز با همکاری موسسات اسنادی کشور برپا می شود. این نمایشگاه تا تاریخ 22 اسفند ماه پذیرای علاقه مندان است.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، دانشگاه تهران ، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران ، دفتر ادبیات انقلاب اسلامی ، موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره ) ، موزه پزشکی و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از موسسه های مشارکت کننده در برگزاری این نمایشگاه هستند .

کد خبر 457430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha