۱۵ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۴۱

یک کارشناس مسکن و شهرسازی در گفتگو با مهر مطرح کرد:‌‌

دلایل افزایش اجاره مسکن

کاهش توان مالی مردم و ادامه رکود در بازار مسکن موجب رو آوردن مردم به خانه‌های اجاره‌ای و در نتیجه افزایش قیمت اجاره مسکن شده است.

یک کارشناس مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار مهر خواستار تعامل میان تمامی نهادهای مرتبط با بخش مسکن برای کنترل بازار  شد و افزود:‌تمامی  متولیان بخش مسکن باید با تعامل و همکاری با یکدیگرمی توانند مشکلات  موجود در بخش مسکن را حل کنند.

علی سمیعی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت اجاره و رهن مسکن طی ماه های اخیر تصریح کرد: عدم توان مالی مردم از یکسو و  راکد ماندن قیمت زمین و ساختمان  و عدم فروش واحدهای مسکونی از سوی دیگر  موجب شده  که مردم  به سمت اجاره مسکن رو آورند که این امر قیمت اجاره مسکن را طی ماه  های اخیربه شدت  افزایش داده است.

وی کنترل قیمت اجاره مسکن را با روش‌های دستوری غیرممکن دانست و گفت:  با توجه به این که 95 درصد ازتولید و توزیع مسکن دراختیار بخش خصوصی است ،  بازار مسکن تنها  بازاری است که کنترل آن از سوی دولت خارج شده و باید تمامی نهادهای مرتبط برای کنترل بازار مسکن همکاری کنند.

سمیعی ارائه روش‌هایی ترویجی و تشویقی را از سوی دولت و متولیان بخش مسکن درکشور ، از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از افزایش  قیمت خرید و اجاره بهای مسکن دانست و تصریح کرد: ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی به‌صورت اجاره به شرط تملیک راهکاری اساسی برای حل معضل بخش مسکن  است که اجرای این طرح بر خلاف وعده های مسئولین به سرعت عملی نیست.

 

کد خبر 457450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha