۱۵ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۵۱

با حکم رئیس حوزه هنری :

محمد حمزه زاده دبیر شورای راهبردی ماهنامه سوره شد / علی معلم در جمع شورای راهبردی سوره

محمد حمزه زاده دبیر شورای راهبردی ماهنامه سوره شد / علی معلم در جمع شورای راهبردی سوره

طی حکمی از سوی حسن بنیانیان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ، اعضای شورای راهبردی ماهنامه سوره مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر بنا بر اعلام واحد خبر حوزه هنری ، علی معلم دامغانی، حجت الاسلام حمید پارسانیا، محمد تقی سبحانی و محسن مومنی با حکم رییس حوزه هنری به عضویت شورای راهبردی ماهنامه سوره درآمدند.

شماره‌های آتی ماهنامه سوره از این پس، زیر نظر این شورا که مسؤولیت دبیرخانه آن را مدیر انتشارات سوره مهر برعهده دارد منتشر می‌شود.

حسن بنیانیان در این حکم تصریح کرده است: مهم ترین رسالت حوزه هنری، تولید آثار هنری متعهد به ارزش‌های اسلامی است و طبیعی است که تولید آثار موثر و فاخر، محصول شناخت دقیق مباحث و مسایل دینی از یک سو و تخصص و تجربه و آگاهی کامل از شاخه‌های مختلف هنری از سوی دیگر است.

به نوشته وی، حوزه هنری در طول سال‌ها فعالیت در این عرصه، مجموعه‌ای جامع از تجارب ارزشمند و نیروهای توانمند گرد آورده است که عمر خود را صرف پایه‌گذاری، رشد و نوسازی گونه‌هایی از تولیدات هنری کرده‌اند که به بروز و تجلی تلقی‌هایی نوگرایانه از کاربرد هنر در عرصه دین منجر شده است.

رییس حوزه هنری با اشاره به این نکته که "حضور متفکران فرهنگ وهنر متعهد به ارزش‌های دینی، همواره در تولید اندیشه و هنر اسلامی شایان ستودن بوده است" از اعضای شورای راهبردی ماهنامه سوره خواست این مسیر راهمچون گذشته، با طرح مسایل نظری و فحص در حوزه‌های معرفتی - خصوصا در بخش نشریات و کتب حوزه هنری - بسط  و ادامه دهند.

بنیانیان ماهنامه سوره را یادگار بی بدیل شهید سید مرتضی آوینی - از طلایه داران نظریه‌پردازی هنری دینی - دانسته و اظهار امیدواری کرده است که این نشریه همچون دوره‌های آغازین انتشار، نقشی به سزا در طرح مباحث عمیق ومستدل هنر دینی و نقد گرایش‌ها و جریانات هنری و پرورش نیروهای کارآمد فکری برای آینده نظام داشته باشد.

بنیانیان، در پایان این حکم محمد حمزه زاده، مدیرعامل انتشارات سوره مهر، را به سمت دبیری شورای راهبردی ماهنامه سوره منصوب کرده است.

کد خبر 457459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha