۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۱۳

فرماندار ویژه آبادان خبر داد:

۷۰۰ نیروی جهادی هلال احمر در مسیر اروندکنار/آماده سازی ۵هزار کیسه

۷۰۰ نیروی جهادی هلال احمر در مسیر اروندکنار/آماده سازی ۵هزار کیسه

آبادان - فرماندار ویژه آبادان گفت: در حال حاضر ۷۰۰ نیروی جهادی هلال احمر برای کمک رسانی در مسیر اروندکنار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید زین العابدین موسوی ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در محل بخشداری اروندکنار برگزار شد، اظهار کرد: تا رسیدن آثار بارندگی و سیل به شهر یک تا دو روز زمان هست و در این فرصت باید آمادگی کامل را برای مقابله با آثار احتمالی آن ایجاد کنیم.

وی با طبیعی خواندن پدیده مد اکبر در طول سال و آشنایی ساکنان حاشیه رودخانه با این مد، افزود: هم اکنون نیز مسئولان با بازدید از انهار و رودخانه تمهیدات لازم را اندیشیده اند.

وی با تسلیت به خانواده دو کودکی که روز گذشته در نهرهای اروندکنار جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: خانواده‌ها باید احتیاط کنند و از نزدیک شدن خود و فرزندانشان به حاشیه رودخانه و انهار به طور جدی پرهیز کنند.

فرماندار ویژه آبادان در واکنش به خبرهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر جاری شدن آب در اروندکنار گفت: به جز در یک یا دو نهر که آب بالا آمد و با جزر پایین رفته، اتفاق خاصی نیفتاده است.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ نیروی جهادی هلال احمر برای کمک رسانی در مسیر اروندکنار هستند، افزود: برای مقابله با خطرات احتمالی ۵ هزار گونی برای خاک گیری مهیا است و ۶ هزار گونی دیگر نیز در مسیر است.

وی اظهار کرد: نهرها مشکلاتی همچون لایروبی نشدن دارند که باید به طور جدی پیگیری شود.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه چند نهر اروندکنار به دلیل بالا آمدن آب رودخانه در اثر مد آسیب دیده اند، افزود: با رسیدن تجهیزات در مسیر به اروندکنار این آسیب‌ها رفع می‌شود.

وی ضمن هشدار به دامداران، تاکید کرد: لازم است تا تعدادی از مسئولان کار سوخت رسانی به دستگاه‌های سیل بند را بر عهده بگیرند ضمن اینکه مسئولان به همراه اعضای ستاد بحران نباید از محل خارج شوند.

کد خبر 4575454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha