۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۲۵

سرپرست فرمانداری دزفول خبر داد:

آماده باش کامل مدیریت بحران شهرستان دزفول برای مقابله با سیلاب

آماده باش کامل مدیریت بحران شهرستان دزفول برای مقابله با سیلاب

دزفول- سرپرست فرمانداری دزفول گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول با بسیج تمامی امکانات در آماده باش کامل برای مقابله با حوادث ناشی از سیلاب احتمالی است.

محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: باهماهنگی های به عمل آمده و تشکیل جلسه ستاد بحران دزفول طی ساعات گذشته، تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، انتظامی و نظامی شهرستان دزفول با بسیج تمام امکانات در حالت آماده باش برای مقابله با هرگونه حادثه ناشی از شدت بارش‌ها و سیلاب احتمالی قرار دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه خوزستان استعداد سیلاب را دارد باید تدابیر لازم اتخاذ شوند ضمن اینکه شهرداری‌های مناطق چندگانه و شهرهای اقماری دزفول تمام امکانات خود را برای امدادرسانی در شرایط بحرانی و سیل آماده کرده اند.

سرپرست فرمانداری دزفول با بیان اینکه هلال احمر شهرستان نیز در حالت آماده باش است، عنوان کرد: کلیه امدادگران در شهرستان آماده امدادرسانی‌های احتمالی هستند و بنابراعلام هلال احمر دزفول، چادر و کنسرو نیز به تعداد کافی موجود است و در پایگاه کوهستان جمعیت هلال احمر در شهیون نیز چادر و وسایل انبار شده و آماده هستند.

حیدری بابیان اینکه تردد در مناطق کوهستانی سردشت و شهیون دزفول به سختی انجام می‌شود، گفت: خودروهای اداره راهداری در تمامی بخش‌های دزفول مستقر و آماده باش هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسا در مناطق بالادست سد دز، دبی رودخانه دز به شدت افزایش یافته بنابراین شهروندان و مسافران از حضور در حاشیه رودخانه خودداری کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول نیز درگفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۷۰۰ کلاس درس در مدارس دزفول و همچنین اماکنی مانند اردوگاه‌ها و سالن‌های ورزشی در اختیار آموزش و پرورش، آماده اسکان اضطراری مسافران نوروزی هستند.

آماده باش نیروهای سپاه دزفول

هادی صفربنا، معاون عملیاتی ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز اظهار کرد: تمام نیروی سپاه آماده امداد رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه سپاه شهرستان دزفول از دیروز وارد میدان شده، افزود: با شدت بارش تردد مسافران نوروزی با مشکل مواجه شده که خودروهای تاکتیکی برای کمک به مسافران گرفتار به مناطق شهرستان و حومه اعزام و درحال خدمت رسانی هستند.

صفربنا با بیان اینکه سه محل اسکان ضروری برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده، گفت: با توجه به وضعیت جوی استان و پیش بینی هواشناسی نسبت به احتمال سیلابی شدن استان بر اثر بارندگی خودروهای تاکتیکی، قایق‌های امداد و نجات، چادر امدادی و همچین تمام یگان‌ها سپاه شهرستان دزفول در آماده باش کامل برای خدمت رسانی هستند.

آماده باش کلیه نیروهای شهرداری دزفول

شهردار دزفول نیز در خصوص تمهیدات اتخاذ شده برای مقابله با سیلاب احتمالی، اظهار کرد: با توجه به حضور مسافران نوروزی در دزفول و بارش شدید باران، مسافرانی که در بوستان‌های سطح شهر اقامت داشتند با هماهنگی‌های ستاد مدیریت بحران، علاوه بر اقامتگاه نوروزی به ورزشگاه‌ها، حسینیه‌ها، مساجد، مدارس و حتی منازل هدایت شده تا از هرگونه آسیب احتمالی در امان باشند.

محمدعلی دوایی فر افزود: پرسنل شهرداری دزفول از جمله آتش نشانان، نیروهای خدماتی، اجراییات و یگان خودرویی شهرداری با توجه به وضعیت آب و هوایی به صورت شبانه روزی همراه با تجهیزات کامل در حالت آماده باش قرار دارند.

وی گفت: این نیروها در چند روز اخیر نیز با توجه به شدت بارندگی اقدام به رفع آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر سطح کردند.

شهردار دزفول تاکید کرد: مردم در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی اعم از آب گرفتگی معابر به صورت شبانه روزی با شماره ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

رئیس ایستگاه هواشناسی دزفول نیز گفت: تاکنون فقط ۴۰ درصد از سامانه بارشی در دزفول باریده است.

علی کرمی افزود: مناطق مختلف شهرستان دزفول امشب تا فردا ظهر شاهد بارش‌های قابل توجهی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، از شب گذشته با شروع بارش‌ها مسافران نوروزی که دربوستان های ساحلی دزفول چادر برپا کرده بودند به صورت اضطراری درمکان هایی همچون حسینیه ثارالله، ورزشگاه مجدیان و کمپ‌های نوروزی مستقر شدند.

موکب مردمی حضرت ابوالفضل العباس میانرود دزفول نیز با اعزام گروه شناسایی برای بازدید و نیاز سنجی مردم مناطق سیل زده وارد عمل شده است.

پرواز تهران-دزفول پس از نامساعد بودن وضع جوی مقصد در اصفهان فرود آمد و به دلیل نامساعد بودن وضع جوی دزفول به مبدا بازگشت.

کد خبر 4575587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha