۹ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۱۱

مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد:

افزایش دما در گلستان/ ورود سامانه بارشی از دوشنبه

افزایش دما در گلستان/ ورود سامانه بارشی از دوشنبه

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان این که روز شنبه و یکشنبه شاهد افزایش دما در گلستان خواهیم بود، گفت: سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه وارد استان می شود.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز جمعه و شنبه جو نسبتاً آرامی در استان حاکم خواهد بود و دما افزایش خواهد یافت.

وی افزود: روز یکشنبه هم به سبب وزش باد گرم افزایش دما خواهیم داشت و حداکثر دما به ۲۵ درجه خواهد رسید.

داداشی گفت: از روز دوشنبه افزایش ابر و وزش باد شدید در استان پیش بینی می شود که این باد در برخی از مناطق به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم می رسد.

وی با بیان اینکه وزش باد در نواحی شرقی و ساحلی شدیدتر است، ادامه داد: پیک فعالیت این سامانه از روز دوشنبه تا صبح سه شنبه خواهد بود و بارش ها به دلیل متفاوت بودن این سیستم نقطه ای است.

داداشی بیان کرد: در روز دوشنبه به سبب وقوع بارندگی به صورت رگبار و شدت آن احتمال آبگرفتگی ناگهانی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در نواحی مستعد و شیبدار پیش بینی می‌شود و به دلیل وزش شدید باد امکان خسارت به ابنیه و تاسیسات دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: این سامانه صبح سه شنبه همچنان  فعال است ولی از ظهر به بعد ضعیف تر شده و از آسمان استان عبور می کند.

داداشی اضافه کرد: بارش ها بیشتر در مناطق کوهستانی و جنوب غرب و شرق استان خواهد بود و پیش بینی می شود که حداکثر بارش بین ۱۰ الی ۳۰ میلی متر باشد.

کد خبر 4578015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha