۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸

در دیدار نوروزی عنوان شد؛

اجرای طرح فعالیت دوگانه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی

اجرای طرح فعالیت دوگانه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی

حمایت از شرکت‌های فعال فناور، صرفه جویی در هزینه‌ها و حفظ کیفیت خدمات دانشجویی و اجرای طرح فعالیت دوگانه اعضای هیئت علمی از مهمترین فعالیت های دانشگاه علوم بهزیستی در سال ۹۸ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، مراسم دیدار نوروزی رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه با کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی برگزار شد.

حمایت همه جانبه از شرکت‌های فعال فناور در علوم بهزیستی

دکتر امیر سالار جعفرپیشه مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این مراسم گفت: برنامه‌های امسال حوزه فناوری دانشگاه با هدف حمایت همه جانبه از شرکت‌های فعال، تدوین شده است.

وی درباره برنامه‌های امسال مدیریت توسعه فناوری دانشگاه علوم بهزیستی افزود: " حمایت از شرکت‌های فناور برای تبدیل شدن به شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در بازار و حمایت از واحدهای فناور برای تبدیل شدن به شرکت، از برنامه‌های اساسی این مدیریت است.

جعفرپیشه به تصویب ۱۰ پروپوزال در سال گذشته جهت حمایت دانشگاه علوم بهزیستی اشاره کرد و گفت: ادامه حمایت‌های مالی از این پروژه‌ها را در سال جاری خواهیم داشت که در نهایت، به تجاری سازی محصولات می‌انجامد.

صرفه جویی در هزینه‌ها و حفظ کیفیت خدمات دانشجویی

اکبر میرجانی اقدم مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در این مراسم گفت: ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها، تلاشمان در سال جدید، مدیریت جدی منابع و حفظ کیفیت خدمات دانشجویی است.

وی افزود: بازسازی و تکمیل فعالیت‌های عمرانی در خوابگاه‌های دانشجویی و مناسب سازی برخی از بخش‌های خوابگاه‌ها و ارائه جیره فصلی دانشجویان خوابگاهی را همچنان در برنامه‌های امسال داریم.

میرجانی اقدم افزود: امیدواریم با تأمین اعتبار لازم، بن کتاب قبل از برپایی نمایشگاه کتاب تهران، در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی درباره فعالیت‌های ورزشی دانشجویان علوم بهزیستی گفت: با هماهنگی و همکاری اداره تربیت بدنی دانشگاه، حمایت‌های لازم جهت آماده سازی تیم‌های ورزشی دانشجویان برای شرکت در مسابقات کشوری و منطقه‌ای انجام می‌گیرد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درباره ارتقای سطح سلامت دانشجویان اظهار داشت: برنامه غربالگری سلامت دانشجویان همچنان در سال جاری اجرا می‌شود و در نظر داریم تا با همکاری گروه آموزشی پرستاری و استفاده از توان تخصصی این گروه بتوانیم کمیت و کیفیت خدمات مرکز بهداشت دانشجویی را ارتقا ببخشیم.

اجرای طرح فعالیت دوگانه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی

دکتر آرش میراب زاده معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در این مراسم اهم برنامه‌های معاونت آموزشی دانشگاه در سال جدید را اعلام کرد.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های امسال معاونت آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: طرح «امکان وابستگی و فعالیت دوگانه اعضای هیئت علمی در گروه‌های آموزشی دانشگاه» که در پایان سال گذشته به تصویب رسیده بود، در سال جاری اجرایی می‌شود.

میراب زاده به صدور احکام برخی از اعضای هیئت علمی در چارچوب اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح، استفاده از نیروهای علمی تمامی گروه‌ها در دیگر مباحث تخصصی به غیر از رشته مربوط به خودشان است، چرا که معتقدیم با اجرای این طرح، توان علمی گروه‌های آموزشی افزایش می‌یابد و اعضای هیئت علمی می‌توانند در اجرای پایان نامه‌ها و ارائه دروس نظری و تئوری با دیگر گروه‌های آموزشی همکاری داشته باشند.

وی اجرای این طرح را در افزایش ارتباط بین رشته‌ها مؤثر دانست و اظهار داشت: اعضای هیئت علمی که علاوه بر گروه آموزشی خود، در دیگر گروه‌های آموزشی نیز فعالیت داشته باشند، می‌توانند در ارائه تعریف از رشته‌های بین رشته‌ای، صاحبنظر باشند و مطمئناً نتیجه نگاه چند وجهی به نیازهای توان خواهان، در ارتقای سلامت جامعه تأثیرگذار است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، «تجهیز اسکیل لب (Skill lab) توانبخشی – بالینی» در دانشگاه را نیز از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت اعلام کرد و گفت: در روزهای پایانی سال گذشته با هماهنگی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دریافت قول همکاری از ایشان، برنامه ریزی برای تجهیز اسکیل لب توانبخشی – بالینی دانشگاه در سال جاری انجام شده است.

وی افزود: این آزمایشگاه یا کارگاه، برای آموزش‌های عملی تمامی گروه‌های آموزشی کاربرد خواهد داشت که با حمایت وزارت بهداشت و تجهیز آن در سال جاری فعال می‌شود.

میراب زاده همچنین تداوم و تاکید بر حضور هیئت علمی آموزشی دانشگاه در مراکز درمانی و فیلدهای آموزشی را از برنامه‌های سال جدید اعلام کرد و گفت: زمینه این حضور در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه به ویژه مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) فراهم شده، بطوری که بخش فارابی این بیمارستان به همین منظور تجهیز و آماده شده است و این مهم، امسال به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی در همین ارتباط، از اعضای هیئت علمی و رؤسای گروه‌های آموزشی که تاکنون برای حضور در مراکز درمانی و انجام کارورزی‌ها، همکاری و مشارکت داشتند، تشکر کرد و افزود: امیدوارم با مشارکت تمامی اعضای هیئت علمی بتوانیم مرز بین گروه‌ها را برداشته و همه زیر چتر دانشگاه، از تمامی پتانسیل خود برای ارتقای سلامت جامعه استفاده کنیم.

کد خبر 4584684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha