۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷

پزشکیان در صحن مجلس:

مرکز پژوهش‌ها راهکارهای تأمین منابع جبران خسارات سیل را بررسی کند

مرکز پژوهش‌ها راهکارهای تأمین منابع جبران خسارات سیل را بررسی کند

نایب رئیس مجلس از مرکز پژوهش‌ها خواست راهکارهای تأمین منابع جبران خسارات سیل را بررسی کرده و طرحی در این خصوص به مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه و در پایان بررسی وضعیت استان‌های سیل زده، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: بارندگی نعمت خداوندی بود که بسیاری از مشکلات آبی کشور را حل کرد اما تخریب‌ها و هزینه‌های سنگینی را به مردم تحمیل کرد.

وی با تأکید بر لزوم بررسی ساختار مدیریت بحران، افزود: بر اساس قانون جدید مدیریت بحران باید شورای عالی مدیریت به ریاست رئیس جمهور تشکیل شود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به گزارش وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و کشور گفت: وزیر کشاورزی بر لزوم صیانت از جنگل‌ها، آبخیزداری، آبخوان داری و زهکشی تأکید داشت. وزیر نیرو بر لایروبی و جلوگیری از ساخت و سازها بر بستر رودخانه‌ها تأکید مرد و سازمان هواشناسی نیز نیازمند تجهیزات است.

پزشکیان ادامه داد: برای اجرای این پیشنهادات، نیازمند اعتبارات هستیم.

وی از مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس خواست، طرح‌های خود را برای تأمین این اعتبارات ارائه دهند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: بدون مشارکت مردم و حرکت جهادی و بسیجی، امکان حل این مشکلات وجود ندارد و دولت و مجلس به تنهایی نمی‌توانند این مشکلات را حل کنند.

پزشکیان اظهار داشت: در حال حاضر اعلام شده است کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم تنها به هلال احمر و کمیته امداد داده شود، چرا جلوی مردم را می‌گیرید؟ مردم را از حضور در صحنه محروم نکنید. همه مردم را به صحنه بکشید. دولت برای تأمین منابع لایحه بدهد.

وی تصریح کرد: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که با دستور پشتیبانی و توصیه‌هایشان به حل بحران کمک کردند.

نایب رئیس مجلس گفت: باید در مقابل سیل، سیل کمک‌های مردمی را ایجاد کرد.

کد خبر 4590336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha