۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴

در ریاض انجام شد؛

رایزنی یک هیئت روسی بلندپایه با محمد بن سلمان درباره سوریه

رایزنی یک هیئت روسی بلندپایه با محمد بن سلمان درباره سوریه

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که یک هیئت روسی بلندپایه با ولیعهد سعودی در ریاض دیدار و درباره سوریه رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک هیئت روسی بلندپایه متشکل از وزارتخانه های امور خارجه و دفاع با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ریاض دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار درباره موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه بحث و تبادل نظر شد. سوریه یکی از مهمترین محورهای گفتگو در این دیدار بود.

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه و همچنین دو نفر از نمایندگان وزارت دفاع در دیدار با محمد بن سلمان حضور داشتند.

در ادامه بیانیه گفته شده است که در این دیدار به طور مفصل درباره روبط فیمابین و اوضاع خاورمیانه و منطقه خلیج فارس گفتگو شد. طرفین همچنین درخصوص اهتمام ویژه به وجود تضمین هایی برای سازش سیاسی پایدار در سوریه بر اساس قطنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و حمایت از بازسازی سوریه تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه خاطرنشان کرد که در جریان دیدار با محمد بن سلمان بر ضرورت تکمیل تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در اسرع وقت به عنوان یک گام مهم برای پیشبرد روند سیاسی در این کشور تاکید شد.

کد خبر 4595064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha