۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۴۴

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اگر نخواهیم تسلیم سران خارجی شویم باید در مقابل مردم کُرنش کنیم

اگر نخواهیم تسلیم سران خارجی شویم باید در مقابل مردم کُرنش کنیم

اسلامشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر نخواهیم تسلیم سران خارجی شویم باید در مقابل مردم کُرنش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان پیش از ظهر چهارشنبه با حضور در شهرستان اسلامشهر طی سخنانی با اشاره به اینکه سال ۹۸ سال سختی در پیش رو است اظهار داشت: در حال حاضر در کشور با ۳ سناریو روبرو هستیم چرا که پیش بینی کرده‌ایم که روزانه ۱ میلیون و ۵۰۰ بشکه نفت را صادر کنیم که این مورد از ابتدا نیز مشخص بود که تحقق پیدا نمی‌کند لذا اگر صادرات نفت ما به صفر برسد با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه هستیم و اگر ۳۰۰ هزار بشکه روزانه به فروش برسد این کسری به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و حتی با فروش ۵۰۰ هزار بشکه نیز با کمبود ۵۰ هزار میلیاردی روبرو هستیم.

کواکبیان با اشاره به اینکه مسئولین باید به این شرایط سخن کنونی کشور توجه داشته باشند افزود: درست است که ۵ سال قیمت بنزین ثابت مانده است و هیچ افزایشی نداشته اما در شرایط کنونی نیز اقدام برای افزایش قیمت بنزین کار صحیحی نیست و اکثریت مجلس نیز با طرح سهمیه ۶۰ لیتری و قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی مخالفت کردند و با هر گونه افزایشی مخالفت شد.

وی با بیان اینکه اگر ما می‌خواهیم در مقابل ترامپ و پمپئو و جان بولتون کرنش نکنیم گفت: باید این کرنش و انعطاف را در مقابل ملت ایران داشته باشیم یعنی برای ملت با تمام وجود کار کنیم در غیر این صورت باید تسلیم شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به ارسال ۵ نامه به سران کشورهای عضو برجام نیز گفت: اعلام کردیم که ما به هیچ عنوان قصد خروج از برجام نیستیم اما دلیلی هم برای پایندی کامل به تعهدات در این معاهده از طرف ایران وجود ندارد لذا ما بخشی از تعهدات را از امروز کاهش می‌دهیم.

کد خبر 4612146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha