۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۵

روایت مجازی:

تلفن‌همراه رییس‌جمهور از دسترس خارج است!

تلفن‌همراه رییس‌جمهور از دسترس خارج است!

در روزهای گذشته ترامپ اعلام کرد که برای مذاکره تلفنی با ایران آماده است و منتظر تلفن ازسوی مقامات ایرانی است! به دنبال همین موضوع کاربران فضای مجازی واکنش‌های جالبی در صفحات خود منتشر کردند.

مجله مهر - خبرسازی از اشتیاق ترامپ برای مذاکره با ایران چند روزی است که تیتر یک رسانه‌های بین المللی و داخلی شده است. البته این بار رئیس جمهوری امریکا شیوه مذاکرات را تلفنی انتخاب کرده است. ترامپ ادعا کرده که منتظر تماس تلفنی مقامات ایران است و مدعی شده که جای کری از این مذاکره جلوگیری می‌کند؛ ادعایی که خیلی زود واکنش حزب مخالف او یعنی دموکرات‌ها را به دنبال داشت و در رأس آنها هیلاری کلینتون بود که می‌گوید: «آمریکا دولتی دارد که به هیچ قراردادی متعهد نیست.»

بنا بر گزارش سی ان ان دونالد ترامپ شماره تلفنی را در اختیار دولت سوئیس (حافظ منافع ایران و امریکا) قرارداده تا آن را به مقامات ایرانی برساند. البته سی ان ان در ادامه گزارش خود آورده است که سوئیس مستقیماً شماره تلفنی را در اختیار ایران نمی‌گذارد مگر اینکه ایران برای دریافت آن پیش قدم شود.

جالب است بدانید ترامپ در حالی حرف از مذاکره تلفنی می‌زند که روز گذشته در یک اقدام تکراری دستور یکجانبه ممنوعیت صادرات فلزات به ایران را صادر کرد.

صرف نظر از این اقدام ترامپ که خلاف آداب دیپلماتیک است موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های مجازی ایرانی زبان به راه افتاده و کاربران به تحلیل و تفسیر این کنش و واکنش احتمالی ایران پرداخته اند:

یکی از کابران با نام محمد در توییتی آورده است: «ببینید فقط چندتا کد میخوام بهتون بدم: ۱- ساسی مانکن یه آهنگ میخونه که توش میگه واسه همه زنگ زدنات مرسی ۲- آهنگ میلیون‌ها بار دیده شنیده میشه و تو مدارس پخش میشه ۳- ترامپ از مقامات ایرانی میخواد که باهاش تماس بگیرن»

و یا کاربری دیگری نوشته: «ترامپ با مطرح کردن موضوع مذاکره توپ رو تو زمین ایران انداخته، فرصت خوبیه سه تا شرط بذاریم برای مذاکره ،۱ برکناری پمپئو ۲ برکناری بولتون و -۳ مذاکره فقط درباره خواسته ترامپ برای عدم دستیابی ایران به بمب در ازای لغو همه تحریم‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای.»

همچنین علی خضریان روزنامه‌نگار در صفحه توئیتر خود؛ درخصوص جریان موافق با مذاکرات تلفنی در ایران نوشته است:

حال باید دید واکنش مقامات ایرانی به این اقدام ترامپ رئیس جمهوری امریکا چه خواهد بود.

کد خبر 4613667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
      0 0
      میدونی چرا چون مثل شاه وابسته نیستیم رو پای خودمون وایستادیم اون خانمی که به تو پتی برا گم شه دشواری نداره که امریکا ضعیف ونفسه