۲۴ اسفند ۱۳۸۵، ۱۳:۲۳

آمریکا درصدد تصویب قطعنامه جدیدی علیه سودان است

آمریکا درصدد تصویب قطعنامه جدیدی علیه سودان است

آمریکا در ادامه سیاست اعمال فشار بر سودان در صدد تصویب قطعنامه جدیدی بر ضد این کشور در شورای امنیت به منظور وادار کردن خارطوم به موافقت با استقرار نیروهای سازمان ملل متحد در ایالت دارفور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "تام کیسی" سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واشنگتن به خبرنگاران گفت : هم اکنون درحال رایزنی با مقامهای انگلیسی هستیم تا اقدامات ممکن برای صدور قطعنامه جدیدی درباره سودان را بررسی کنیم.

وی افزود: به اعتقاد ما، اهمیت دارد که جامعه بین المللی با توجه به پاسخ ناامید کننده رئیس جمهوری سودان به سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا، اتخاذ اقدامات بیشتر (علیه سودان) را بررسی کند.

"عمر البشیر" رئیس جمهوری سودان هفته گذشته در یک نامه 14 صفحه ای به "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد با استقرار حدود 2300نیروی کلاه آبی در دارفور به عنوان مقدمه ای برای اعزام نیروهای مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا در مرحله بعدی مخالفت کرد.

"عمیر جونز پری" نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد سه شنبه هفته جاری تهدید کرده بود: اگر سودان به تعهدات خود عمل نکند و اجازه ندهد که نیروهای مشترک  پاسدار صلح اتحادیه آفریقا و سازمان ملل متحد در منطقه دارفور مستقر شوند، در این صورت مجازات های جدیدی علیه سودان درخواست خواهد شد. 

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد گفت: قصد ارایه پیش نویس قطعنامه ای را برای اعمال مجازات های جدید در هفته آینده دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در 31 اوت سال 2006میلادی با صدور قطعنامه ای بر استقرار نیروهای بین المللی در منطقه دارفور در غرب سودان تاکید کرد ؛ مجازات های محدودی از مارس سال 2005 میلادی علیه سودان اعمال می شود.

کد خبر 461669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha