۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲

فرماندار تبریز:

مرمت قسمت‌های سوخته بازار تبریز از فردا آغاز می‌شود

مرمت قسمت‌های سوخته بازار تبریز از فردا آغاز می‌شود

تبریز- فرماندار تبریز با اشاره به آسیب دیدن قسمت‌هایی از بازار تاریخی تبریز بر اثر آتش سوزی اخیر گفت: مرمت قسمت‌های سوخته بازار تبریز از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز مهدوی صبح امروز جمعه در جمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به اینکه نیم‌درصد مساحت کل بازار تاریخی تبریز آسیب دیده است، ادامه داد: مرمت بازار از فردا شروع می‌شود و ادارات و سازمان‌های زیربط باید وظایف محوله خود را به خوبی انجام دهند تا به زودی شاهد اتمام عملیات مرمت بازار بزرگ تبریز باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ۱۲۵ مغازه در سرای دو دری تبریز بر اثر اتش سوزی اخیر آسیب دیدند، گفت: مغازه‌ها از ۵۰ الی ۱۰۰ درصد در این آتش‌سوزی آسیب دیدند که تنها ۹۰ مغازه بیمه کامل داشتند.

مهدوی با بیان اینکه چک‌های غرامت خسارت دیدگان توسط بیمه امروز پرداخت شد، گفت: افرادی هم که بیمه نداشتند تسهیلات کم بهره دریافت می‌کنند.

فرماندار تبریز از قراردادن مغازه‌های رایگان به اصناف به مدت یک سال توسط شهرداری تبریز خبر داد و گفت: ساز و کاری نیز برای چک‌های سوخته تعریف می‌کنیم.

وی در خصوص دلیل آتش سوزی نیز افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط آتش‌نشانی و کارشناسان دادگستری، اتصالات برق دلیل این آتش‌سوزی بود که به صورت کتبی به ما اعلام شده است.

گفتنی است ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت امسال آتش سوزی مهیبی در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی و مسقف تبریز به آتش نشانی اطلاع داده و پس از ۵ ساعت خاموش شد. این آتش به ۱۲۵ مغازه بازار خسارت‌های بالایی وارد کرد.

کد خبر 4618980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha