۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۱۸

فراهانی خبر داد؛

انتشار حسابرسی مناطق در سایت شفافیت

انتشار حسابرسی مناطق در سایت شفافیت

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: با انتخاب حسابرسان منتخب شورا در آینده‌ای نزدیک اطلاعات حسابرسی مناطق در سایت شفافیت منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکصد چهل و چهارمین جلسه شورا بررسی تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۹۷ و ۹۸ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در دستور قرار گرفت.

مجید فراهانی در تشریح این طرح گفت: حسابرسان منتخب از طریق فراخوان روزنامه همشهری که می‌بایست دارای سه شرط می‌بودند، انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این سه شرط عبارتند از احراز رتبه الف و ممتاز بر اساس تأیید جامعه حسابرسان، مورد اعتماد بودن بورس و سوابق خوبی در نظام مدیریت شهری است.

فراهانی در ادامه افزود: یکی از مهمترین وظایف شورای شهر تهران نظارت بر روند اجرای کار در نظام مدیریت شهری است که در مناطق و واحدهای ستادی و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از این حوزه‌ها، نظارت مالی بر حسن اجرای فرایندهای مالی و گردش کار مالی مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران وفق ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شوراهای شهر روستا می‌باشد.

فراهانی اظهار داشت: حسابرسان منتخب بعد از تأیید شورای شهر در مناطق مستقر می‌شوند و گزارش کار آنان در صحن شورا می‌آید و از آن طریق تکالیفی برای شهرداری تهران معین می‌شود.

وی ادامه داد: حسابرسان منتخب برای انجام عملیات حسابرسی سال ۹۷ و ۹۸ سنواتی در ۱۰ گروه مختلف و بر اساس شروطی که قبلاً ذکر شد، انتخاب شدند.

فراهانی در ادامه ابراز امیدواری کرد نتایج حسابرسی مناطق در سایت شفافیت منتشر شود.

وی در این زمینه افزود: بعد از اینکه حسابرسان حسابرسی را انجام دادند، برای اولین بار پیش بینی شده نتایج حسابرسی مناطق در سایت شفافیت منتشر شود و مدیران و کارکنان مناطق نیز موظف شدند کمال همکاری برای در اختیار قرار دادن اسناد به حسابرسان را داشته باشند.

فراهانی افزود: حسابرسان نیز می‌بایست هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت حسابرسی را به اعضای شورا ارائه نمایند.

کد خبر 4627786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha