۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰

مسئول امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:

آموزش مهمترین شاه کلید تحکیم خانواده است

آموزش مهمترین شاه کلید تحکیم خانواده است

کرمان - مسئول امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از آموزش به عنوان شاه کلید تحکیم بنیان خانواده نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه السادات حسینی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه بانوان استان کرمان به اهمیت خانواده در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: سال ۹۷ شعار و پایه نظام خانواده بود و محور اصلی آن مادر است و خط اصلی تربیت خانواده بر عهده مادر است که اگر مادر دچار سقوط شود قطعاً خانواده هم سقوط می‌کند.

وی افزود: نظام دوم، نظام آموزشی است که محور اصلی آن معلم می‌باشد که اگر معلم سقوط کند و دچار تزلزل شود قطعاً به دانش‌آموز و در نتیجه به بنیان خانواده آسیب وارد می‌شود.

مسئول امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: نظام سوم نظام جامعه است؛ محور جامعه، الگوها هستند که جامعه را می‌سازند و مهمترین رکن جامعه نظام خانواده است که جامعه را تشکیل می‌دهد.

حسینی بیان کرد: ما در این طرح سعی کردیم که شیوه‌نامه متمرکز بر رویکرد تحکیم بنیان خانواده باشد چون اگر خانواده از تهدیدها حفظ شود قطعاً جامعه خوب و ایده‌آلی خواهیم داشت.

مسئول امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ابراز داشت: بیش از ۱۰ جلسه در سال گذشته برگزار و طرح حمایت روانشناختی، آموزشی و اشتغال از زنان معتاد و داری آسیب های اجتماعی متعدد تدوین شد. برای ایجاد تعامل بیشتر بین منابع انسانی و مالی این ستاد کار خود را آغاز کرد و خروجی آن شیوه نامه شد که در این شیوه نامه ضرورت، هدف و مهارت‌های مورد نیاز خود را تبیین کرده است.

وی افزود: درهمه جلسات ما آموزش مهمترین شاه کلید تحکیم خانواده است که امیدوارم بتوانیم با کمک دستگاه‌های ذیربط در سال جاری تحکیم خانواده را مد نظر بگیرید.

حسینی یادآور شد: ۱۳ عضو در ستاد ساماندهی داشتیم که خروجی آن برای ۱۸ هزار دانش‌آموز رقم خورد که قرار است این طرح به صورت ملی پذیرفته شود.

وی گفت: ما ساماندهی آموزشی را مد نظر داشتیم اما افرادی در سطح شهر آموزش‌هایی با تعرفه‌ها و هزینه‌های بالا اجرا می‌کردند که مورد تأیید اساتید روانشناسی نبودند لذا ما برای تسهیلگری و کمک به سطح آموزش‌ها در استان افرادی معرفی کردیم و جلسه تشکیل دادیم که در این جلسه از همه سازمان‌ها نمایندگانی وجود داشت که با نظر آن‌ها شیوه نامه که شامل ۱۲ بند بود تبیین شد.

مسئول امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به طرح ریحان گفت: دومین موضوع مهم درمانی طرح ریحان است لذا در سال ۹۵ در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی زنان معتاد طرحی با رویکرد درمان آموزش و اشتغال تعریف شد ولی متأسفانه ایجاد مراکز ترک اجباری ماده ۱۶ به دلایلی تعطیل شد و طرحی تعریف شد برای زنانی که اعتیاد دارند و آسیب‌های متعدد دارند و بی سرپناه هستند لذا برای اینکه جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیریم نیاز است از این طرح حمایت شود.

وی بیان داشت: با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش شیوه درمانی برای بانوان تعیین شده که امیدواریم به عنوان الگو برای سایرین باشد.

حسینی ادامه داد: این طرح می‌تواند پاسخگوی معضلاتی که در جامعه با آن مواجه هستیم باشد.

کد خبر 4628584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha