۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰

فرماندار گناوه:

سرمایه‌گذاران در شهرستان گناوه حمایت می‌شوند

سرمایه‌گذاران در شهرستان گناوه حمایت می‌شوند

گناوه- فرماندار گناوه گفت: سرمایه گذاران در زمینه های مختلف در شهرستان گناوه حمایت می شوند وآماده همکاری و رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذار در شهرستان گناوه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک نژاد صبح پنج شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گناوه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار در شهرستان اظهار داشت: شهرستان گناوه دارای پتانسیل بسیار بالا و ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف برای سرمایه گذاری است و همه باید در معرفی و شناسایی سرمایه گذاران و جذب آنها در شهرستان همکاری کنند.

وی افزود: ادارات مختلف در معرفی و جذب سرمایه گذار کمک و حمایت کنند و نگاه ما در سال ۹۸ نیز همانند سال گذشته بر حمایت و جذب سرمایه گذاران بیشتر در شهرستان است.

فرماندار گناوه گفت: در زمینه رونق تولید و اشتغالزایی بدون ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران غیر دولتی، دولت به تنهایی نمی‌تواند مؤثر باشد و حضور سرمایه گذار در این زمینه ضروری است.

وی بیان کرد: از موارد مهم سرمایه گذاری شهرداری‌ها هستند که پتانسیل‌های فراوانی برای سرمایه گذاری و توسعه اشتغال دارند و باید به این امر توجه ویژه شود.

فرماندار گناوه اضافه کرد: برای سرمایه گذاری در شهرداری‌ها شیوه نامه سرمایه گذاری تدوین و در اختیار همه شهرداری‌های کشور قرار گرفته که شهرداری گناوه در این زمینه منتظر نظر شورای اسلامی شهر است.

وی گفت: با وجود مکاتبات شهرداری گناوه با شورای اسلامی شهر پیرامون اجرای شیوه نامه سرمایه گذاری در شهرداری گناوه ولی متأسفانه شورا تاکنون مصوبه‌ای نداشته که لازم است هر چه زودتر این شیوه نامه بررسی و وضعیت اعلام شود.

پاک نژاد با تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر بندریگ در بررسی شیوه نامه سرمایه گذاری شهرداری این شهر یادآور شد: شورای اسلامی شهر گناوه این شیوه نامه را بررسی و در جلسه بعد نتیجه آن اعلام شود تا با بررسی شیوه نامه سرمایه گذاری توسط شورای شهر هر چه زودتر زمینه برای سرمایه گذاری شهرداری مهیا شود.

سرمایه گذاری در زمینه دریا

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در زمینه دریا و دریانوردی در شهرستان گناوه اظهار داشت: در حوزه بنادر و دریانوردی شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های خوبی است و رئیس بنادر و کشتیرانی کشور نیز نگاه ویژه ای در این رابطه دارد و لازم است که در این زمینه سرمایه گذار معرفی شود.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اداره بنادر و دریانوردی گناوه نسبت به معرفی افراد سرمایه گذار برای خرید تجهیزات لازم در زمینه گردشگری دریایی و توسعه گردشگری دریایی تلاش کند.

وی تصریح کرد: دریا از سرمایه‌های کم نظیر این شهرستان است و باید در جهت اشتغال و تولید هر چه بیشتر از مواهب آن بهره برد و لازم است اداره شیلات در زمینه پرورش ماهی در قفس و پرورش آبزیان و صید و صیادی تلاش بیشتری انجام دهد و باید بتوان از این ظرفیت هر چه بیشتر استفاده کرد.

پاک نژاد پیرامون اهمیت سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: برای توسعه بخش صنایع دستی و گردشگری نیاز به جذب سرمایه گذار و کار بخش خصوصی است که باید این سرمایه گذاران شناسایی و جذب شوند.

وی افزود: در زمینه بوم‌گردی شهرستان گناوه با توجه به حضور میلیونی مسافر و گردشگر در طول سال باید به صورت ویژه نگریسته شود.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری باید در زمینه توسعه گردشگری و بوم گردی در شهرستان تلاش کند و این امر در دستور کار باشد.

استفاده از انرژی‌های نو

وی با اشاره به اهمیت بحث انرژی‌های تجدید پذیر در اشتغال‌زایی گفت: شهرستان گناوه از اولین شهرستان‌ها در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و تولید این انرژی بوده است و لازم است که از افراد کارشناس و صاحب‌نظر در این زمینه کمک گرفت و این کار را توسعه داد.

وی گفت: سرمایه گذاران از سراسر کشور برای سرمایه گذاری در شهرستان گناوه معرفی شوند و از همه سرمایه گذاران بومی نیز دعوت می‌شود که در این شهرستان شروع به فعالیت و سرمایه گذاری کنند.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران در زمینه‌های مختلف در شهرستان گناوه حمایت می‌شوند و آماده همکاری و رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در شهرستان گناوه هستیم.

فرماندار گناوه در پایان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز جهانی قدس خواستار حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد و افزود: امروز وظیفه همه آزادی خواهان حضور آگاهانه در تمامی عرصه‌ها است وشرکت در راهپیمایی روز قدس، تجدید بیعت با آرمان‌های بلند امام راحل، شهدا و انقلاب اسلامی و اعلام حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین است.

کد خبر 4629250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha