۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۶

در نماز جمعه گناوه، کنگان و آبدان مطرح شد؛

معامله قرن شکست خواهد خورد/ لزوم احقاق حق آلایندگی دیر و کنگان

معامله قرن شکست خواهد خورد/ لزوم احقاق حق آلایندگی دیر و کنگان

بوشهر - تاکید بر لزوم احقاق حقوق مردم شهرستان‌های دیر و کنگان و شکست معامله قرن از موضوعات مهم مرح شده در نماز جمعه گناوه، کنگان و آبدان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز همزمان با آخرین ماه مبارک رمضان و راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) با درایت و دوراندیشی خود آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری فرمودند که از افتخارات دوران شکوهمند انقلاب اسلامی است.

وی افزود: قدس در روایات و احادیث ائمه (ع) و آیات قرآن کریم و تاریخ دارای مقام و جایگاه و عظمت بسیار و نقش ارزنده‌ای دارد و اولین قبله مسلمانان است.

امام جمعه گناوه گفت: سرزمین مقدس قدس بیش از ۶۰ سال است که زیر چکمه‌های اشغالگران صهیونیستی است و درایت امام (ه) با نامگذاری روز قدس همه مسلمانان را نسبت به وظایف خود آگاه کرد.

وی تصریح کرد: روز قدس به منزله فشار علیه صهیونیست‌ها است اگر چه به تعبیر رهبر معظم انقلاب تا ۲۵ سال آینده وجود نخواهند داشت.

رکنی حسینی بیان کرد: هر جا که مزدوران و اشغالگران صهیونیستی با مردم و مقاومت فلسطینیان روبرو شده است شکت خورده و در جنگ‌های مختلف همواره بازنده بوده‌اند.

وی یادآور شد: امروز مردم ایران اسلامی و مسلمانان آزاده جهان با دهان روزه از فلسطین و آرمان فلسطین حمایت کردند و به ندای امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی لبیک گفتند.

امام جمعه گناوه افزود: امروز مردم با حضور خود فرمان امام خویش را جامه عمل پوشاندند تا فرمان پیامبر که فرمود اگر کسی ندای مظلومیت مسلمانی را بشنود و به یاری آن نشتابد مسلمان نیست اطاعت کنند.

وی با اشاره به شعار شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین در زوز جهانی قدس امسال خاطر نشان کرد: اگر چه امروز امریکا و صهیونیست‌ها و حاکمان مرتجع عربی به دنبال معامله قرن و ایجاد فلسطین جدید و خلع سلاح مردم فلسطین هستند ولی قطعاً این معامله با شکست روبرو شده و رئیس جمهور آمریکا و همدستانش با هوشیاری و مقاومت و حمایت‌های مسلمانان از مردم فلسطین شکست خواهد خورد.

امام جمعه گناوه با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: ایشان شخصیتی بی نظیر و بی بی دیل در جهان اسلام بعد از عصر معصومین بودند که بسیاری از ابعاد شخصیتی ایشان ناشناخته است.

وی افزود: پس از ارتحال امام در حالی که همه ملت ایران سوگوار رهبر کبیر انقلاب بودند از آینده انقلاب نیز نگران بودند که ولی از آنجا که خداوند همواره با این انقلاب و نظام و ملت است با انتخاب شایسته و بجای مجلس خبرگان رهبر فرزانه و انقلاب و افتخار جهان اسلام برای سکانداری انقلاب اسلامی انتخاب شد.

رکنی حسینی گفت: امروز با همه توطئه‌های دشمنان علیه کشور و نظام اسلامی با صلابت و با یک خطبه رهبری همه نقشه‌های آنها نقش بر آب می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم ارتحال امام (ره) عصر روز دوشنبه ۱۳ خرداد در مصلی جمعه گناوه برگزار خواهد شد.

وی مقدار فطریه امسال را با توجه به قیمت متوسط گندم در شهر برای هر نفر ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

حق آلایندگی دیر و کنگان ادا شود

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه های این هفته آبدان اظهار داشت: امام راحل حقیقتاً مسئله فلسطین را خوب شناخته بودند. از دهه ۴۰ می فرمود در مقابل اسراییل باید ایستاد. وقتی با نقشه بریتانیا این قطعه خونین از اسلام را جدا کردند نظرشان تسلط بر کل منطقه بود.

وی اضافه کرد: به فرمود امام جامعه نقشه راه طولانی دارند، دشمن از غفلت مسلمین استفاده می کنند تا به هدف خود برسند. این کار با الحاق بخش های مختلف سرزمین فلسطین را پیگیری می کنند.

امام جمعه موقت آبدان افزود: مستکبر اعظم امریکا به این دلیل داعش را وارد اسلام کرد تا زمینه را برای اجرای طرح معامله قرن فراهم نماید و بتواند امنیت اسراییل را تأمین کند.هر کاری کنند نمی توانند راهبرد آزادی فلسطین را از جوانان انقلابی و مورد خطاب در گام دوم جدا کنند.

وی تاکید کرد: این فشارها بر ایران و کشورهای اسلامی برای این است که معامله قرن را آسانتر اجرایی کنند. مقاومت همچنان راهبرد اصلی است. فلسطین مسئله بشریت است. مسئله فلسطین ویمن و سوریه شاخصی برای شناخت مسلمانان است. این مسئله درهای فرج را به روی مسلمانان می گشاید. زمان محو این غده سرطانی نزدیک است.

وی با تسلیت ۱۴ خرداد مصادف با ارتحال امام خمینی خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد مصادف با قیام مردم قم و دیگر شهر های بود که به حمایت امام به پا خواسته بودند و مردم در شهرهای مختلف از جمله در شهر قم به گلوله بسته شدند و این حرکت مردم زمینه ساز انقلاب اسلامی شد. با پیروزی انقلاب نظام کمونیست فرو ریخت و در آینده نزدیک نظام لیبرال دموکرات نیز فرو خواهد ریخت.

وی افزود: اخیراً با خیر شدیم که حق آلایندگی از شهرستان های دیر و کنگان حذف شده و به شهرستان های دیگری داده شده است. ما نسبت به تخصیص حق آلایندگی به دیگر شهرها مخالف نیستیم، اما حذف آن از شهرستان های دیر و کنگان که با افتتاح فازهای جدید و برافراشتن فلرهای بیشتر این آلایندگی روز به روز افزایش می یابد را منطقی نمی دانیم.

پهلوزاده افزود: این چه کارشناسی است که شهرستان های دیر و کنگان با وجود نزدیک بودن حق آلایندگی حذف می شود ولی به شهرستانی داده می شود که بسیار دورتر از پارس جنوبی است.

وی تاکید کرد: از استاندار بوشهر هم می خواهیم که این موضوع را جدیتر از گذشته دنبال کنند و نسبت به برگشت خق آلایندگی به این دو شهرستان اقدام کنند.

مردم کنگان اجازه نمی‌دهند حق آنها پایمال شود

حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در نماز جمعه این شهر با گرامیداشت روز جهانی قدس عنوان کرد: روز قدس یادگاری از امام راحل و سلاح کارآمد جهان اسلام است.

وی افزود: ملت بزرگ ایران و امت اسلامی امروز با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل همچون بمب کاخهای ستم را به لرزه می اندازند.

خطیب جمعه با نکوداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد گفت: آنچه امام را ماندگار کرد اخلاص امام بود.

محمودی افزود: خداباوری، اعتماد به مردم و دشمن شناسی سه ویژگی بارز امام بزرگوار بود.

وی عنوان کرد: امت خدا جوی ایران اسلامی هیچ گاه یاد و خاطرات امام و ثمره عمر امام یعنی شجره طیبه نظام اسلامی را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه با تبیین سخنان اخیر و راهبردی رهبری معظم انقلاب گفت: معظم له فرمودند تمجید از دانشگاهها و پیشرفتها به معنای نادیده گرفتن عیبها و نقایص نیست.

محمودی با تشریح سخنان معظم له در خصوص مذاکره و تعیین موضوع مذاکره و بیان اینکه موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب همچون توان دفاعی کشور نمی تواند موضوع مذاکره باشد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مطلقاً با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، زیرا مذاکره اولاً هیچ فایده ای ندارد و ثانیاً ضرر هم دارد.

خطیب جمعه در پایان با نکوداشت یاد و خاطره امام جمعه شهید کازرون و بیان اینکه روحانیت با شهادت عقب نشینی نمی کند و همیشه در سنگر دفاع از دین و نظام است گفت: از دشمن عجبی نیست زیرا از روی عداوت چنین جنایاتی مرتکب می شود اما از دوستان عجیب است که چرا ساده در مقابل این جنایت می گذرند.

وی با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر حذف و یا کاهش عوارض آلایندگی شهرستان کنگان افزود: من از همین تریبون به مسئولان محیط زیست هشدار می دهم مواظب اقدامات شتابزده و غیرکارشناسی باشند و کاری نکنند که وجدان‌های بیدار و افکار عمومی شما را ملامت کنند.

وی با تشکر از پیگیری های حضرات آیات صفایی بوشهری و حسینی بوشهری، مسئولان و مقامات محلی و دلسوزان و فعالان اجتماعی بیان کرد: من از مردم خطه جنوب استان و شهرستان کنگان می‌خواهم با سعه صدر، خویشتن داری و از مجاری قانونی مطالبات خود را پیگیری کنند.

خطیب جمعه با بیان اینکه آلایندگی باعث شیوع بیماری های ریوی و مانند آن در این خطه شده، خطاب به مقامات استانی گفت: اگر قاعده عدل و انصاف در استان رعایت و حق آلایندگی کنگان و عسلویه و مثل گوشت قربانی تقسیم نمی شد، استان‌های مجاور به طمع نمی افتادند که با توسل به هر وسیله ای دنبال این مسئله باشند.

کد خبر 4630254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha