وزارت خارجه سوریه:

دمشق انتظار حمایت از خود در نشست هایی همچون مکه ندارد

دمشق انتظار حمایت از خود در نشست هایی همچون مکه ندارد

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق انتظار ندارد نشست هایی همچون نشست مکه از سوریه و حق آن در آزادسازی اراضی خود حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه نسبت به بیانیه پایانی نشست کنفرانس اسلامی در مکه که روز گذشته به پایان رسید، واکنش نشان داد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه در این رابطه اعلام کرد: بهتر بود کنفرانس کشورهای اسلامی در مکه به دنبال راه حلی برای مشکلات برخی کشورها به ویژه کشورهای میزبان باشد که همواره خشونت، افراط گرایی، ارتجاع، فقدان دموکراسی، آزادی و نیز نقض هر روزه حقوق بشر در آن عیان است به جای اینکه به ارزیابی کشورهایی بپردازد که دارای دموکراسی، تمدن، توسعه و تسامح هستند.

این منبع خاطرنشان کرد: بیانیه پایانی کنفرانس مکه تاکیدی بر وابستگی آشکار و مداوم این کشورها از اربابان غربی خود بود. جمهوری عربی سوریه تاکید می کند که بلندی های اشغالی جولان جزء اراضی عربی سوریه بوده و خواهد بود و این منطقه از اشغال اسرائیل یا تروریسم به هر شکل آن رها خواهد شد. دمشق انتظار ندارد چنین کنفرانس هایی از سوریه حمایت کنند و در بیانیه پایانی خود بر حق سوریه در بلندی های اشغالی جولان یا آزادسازی اراضی سوریه تاکید کنند.

کد خبر 4631697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha