۶ فروردین ۱۳۸۶، ۱۶:۲۱

بانک جهانی :

بازگشایی گذرگاه رفح برای کمک به اقتصاد فلسطین ضروری است

بازگشایی گذرگاه رفح برای کمک به اقتصاد فلسطین ضروری است

یک روزنامه اسرائیلی اعلام کرد که بانک جهانی با انتشار گزارشی بر ضرورت بازگشایی گذرگاه رفح جهت کمک به اقتصاد فلسطین تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتص، بانک جهانی با انتشار گزارشی از رژیم صهیونیستی خواست تا گذرگاه رفح واقع در نوارغزه و مرز فلسطین با مصر را بازگشایی کند.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه گروههای فلسطینی از طریق گذرگاه رفح اقدام به ورود و خروج تسلیحات نظامی می کنند این گذرگاه را مسدود کرده و با مسدود شدن این گذرگاه امرار معاش ساکنان این منطقه دچار مشکل شده است.

از سوی دیگر به دلیل آنکه اغلب داد و ستد های فلسطین  با کشورهای منطقه از طریق گذرگاه رفح انجام می شود با مسدود شدن آن اقتصاد فلسطین دچار افت شده است.

به گزارش بانک جهانی تنها با بازگشایی گذرگاه رفح و حضور کشورهای عربی و اروپایی در آن و انجام امور اقتصادی در مرز فلسطین و مصر می توان به اقتصاد فلسطین کمک کرد.

لازم به ذکر است هرچند نظامیان رژیم صهیونیستی از آگوست 2005 نوار غزه را ترک کرده اند اما از آن زمان تا کنون به بهانه قاچاق اسلحه و مهمات از طریق گذرگاه رفح اقدام به مسدود کردن آن کرده اند.

گفتنی است اسرائیل بارها گذرگاه رفح را از اواخر ماه ژوئن گذشته به بهانه های مختلف بسته است که این امر باعث افزایش محاصره تحمیلی ملت فلسطین شده و زیانهای بسیاری به اقتصاد فلسطینیان وارد کرده است.

بر همین اساس تحادیه اروپا نیز گروهی متشکل از 70 ناظر خود را برای اشراف بر امر عبور و مرور افراد و نقل و انتقال کالا در این گذرگاه با همکاری مسئولان فلسطینی و اسرائیلی مستقر کرده است. این ناظران همچنین اقدام به آموزش کارکنان فلسطینی شاغل در این گذرگاه می کنند.

کد خبر 463709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha