۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۱۲

طبق ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛

سامانه جامع انبارها به عنوان مرجع تشخیص کالای قاچاق شناخته شد

سامانه جامع انبارها به عنوان مرجع تشخیص کالای قاچاق شناخته شد

اراک- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی گفت: طبق ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سامانه جامع انبارها به عنوان مرجع تشخیص کالای قاچاق از غیرقاچاق شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید طاعتی روز پنج شنبه در حاشیه جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان در اراک، با اشاره به اینکه وضعیت انبارها و نگهداری کالاها همواره مساله مورد تاکید استاندار است، اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه اخیر ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز این سامانه به عنوان سامانه شاخص به منظور تشخیص کالای قاچاق از غیر قاچاق شناخته شده است و شهروندان استان برای جلوگیری از قاچاق باید ظرف دو ماه آینده نسبت به ثبت کالاهای خود در سامانه جامع انبارها اقدام کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: تمام شهروندان استان برای جلوگیری از قاچاق باید ظرف دو ماه نسبت به ثبت کالاهای خود در سامانه جامع انبار اقدام کنند.

طاعتی گفت: قاچاق کالای آدامس از حیث سلامت موضوع مهمی است و بنا به اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان صرف واردات این کالای قاچاق می‌شود و در این زمینه ۱۱ نشان تجاری از سمت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام و مشخص شده است.

وی بیان کرد: تمهیدات مجموعه دولت، هشدارهای دستگاه‌های امنیتی و افزایش سطح حساسیت در جامعه و همچنین نگاه پیشگیرانه منجر به ابراز رضایتمندی از خرید گندم شده است به طوری که با روند افزایش ۱۵ درصدی خرید گندم در کشور مواجه هستیم.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تصریح کرد: اجازه خروج هیچ محموله‌ای از گندم و آرد از استان یا کشور به صورت قاچاق داده نمی‌شود و فعالیت‌های خود را در خصوص رصد هر نوع محموله که ظن قاچاق دارد، ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: سیاست‌های ارزی بانک مرکزی درباره مقابله با قاچاق کالا و ارز موضوع بسیار مهمی است.

طاعتی بیان کرد: با توجه به طرح موضوع ایجاد صرافی از سوی برخی مدیران در بعضی از شهرستان‌های استان در کمیسیون امروز، این مساله در چارچوب قانونی دنبال می‌شود.

کد خبر 4640081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha