۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴

آذری جهرمی در صحن مجلس:

۱۵ هزار خانه بهداشت به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

۱۵ هزار خانه بهداشت به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون اقدامات اساسی برای اجرای دولت الکترونیک انجام شده و ۱۵ هزار خانه بهداشت متصل به شبکه ملی اطلاعات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار مبنی بر علت عدم تحقق موارد مندرج در بند ط ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهارداشت: در این بند، وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون مسائلی چون سلامت الکترونیک و اتصال بخش هایی چون بهداشت، آموزش و کشاورزی به شبکه ملی اطلاعات مطرح شده است.

وی درباره اقداماتی که این وزارتخانه در راستای تحقق خدمات دولت الکترونیک تاکنون انجام داده است، گفت: به لحاظ توسعه سلامت الکترونیک باید گفت که امروز ۱۵ هزار خانه بهداشت ما متصل به شبکه ملی اطلاعات هستند و بیش از هزار روستا هم آمادگی لازم را برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات دارند و در شرایط فعلی هماهنگی هایی برای اتصال این بخش ها به شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارت بهداشت و درمان انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: درباره الکترونیکی شدن بحث کشاورزی و آموزش، مشکلاتی وجود دارد که به هماهنگی بین دستگاه های مختلف بازمی‌گردد. چرا که هوشمندسازی مدارس اقدامی است که باید به صورت مشترک از سوی وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش انجام شود اما متاسفانه در برخی از دستگاه ها برای این مسئله آمادگی لازم وجود نداشته است.

آذری جهرمی اظهار داشت: همچنین برای اتصال خانه‌های کشاورزی به شبکه ملی اطلاعات هم جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی داشته ایم و به توافق رسیده ایم که این خانه های کشاورزی که بالغ بر ۲ هزار مورد هستند به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه به این مسئله مهم دست یابیم.

وی در واکنش به اظهارات نماینده مردم خواف و رشتخوار مبنی بر اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر در فضای مجازی فعالیت می‌کند و از شهرها و روستاهای مناطق دورافتاده بازدید به عمل نمی‌آورد، متذکر شد: بنده در این ۲۲ ماهی که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمت می‌کنم، ۴۸ سفر داشته‌ام و در ۹۰ روز به بسیاری از روستاها و شهرهای کشور سرزده ام.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: فضای مجازی، محلی برای ارتباط مردم و مسئولان است و مردم بسیاری از مشکلات خود را در فضای مجازی با ما مطرح می‌کنند؛ برای مثال مردم کردستان اخیراً اعتراض کردند که مشکلاتی در زمینه ارتباطی دارند و این مشکلات خود را به اهل سنت بودنشان نسبت دادند که برای آنکه این شائبه از بین برود، بنده با جمعی از همکاران خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به کردستان رفتیم و علت مشکلات را برای مردم تشریح کردیم و تاکید شد که برای حل مشکلات ارتباطی همه مناطق کشور و کردستان اقدامات لازم خود را انجام خواهیم داد.

وی گفت: گاهی اوقات آمارها با واقعیت مطابقت ندارد اما ما لیست همه روستاهایی را که در زمینه ارتباطی توسعه یافته هستند، در اختیار داریم و این مسئله قابل کتمان نیست و می‌توانید به این لیست و سپس امکانات روستاهای مزبور در زمینه ارتباطی مراجعه کنید.

وی خاطرنشان کرد: ما تاکنون ۷۲ درصد از وظایف و اختیارات خود مندرج در برنامه ششم توسعه را محقق کرده‌ایم که صرفاً بخش کمی از آن باقی مانده است که این موارد را هم در دستور کار داریم و وظیفه خود می‌دانیم که همه مناطق کشور از لحاظ ارتباطی ارتقاء یابد.

آنتن دهی خطوط همراه اول با مشکل مواجه است

در ادامه جلسه، محمود نگهبان سلامی، نماینده مردم خواف و رشتخوار در تشریح سوال خود از وزیر ارتباطات گفت: یکی از وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تسهیل و تسریع در حوزه دسترسی به خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات برای آحاد مردم به ویژه مردمی که در نقاط روستایی و محروم زندگی می‌کنند، است.

وی اظهار داشت: اما متاسفانه برقراری سیستم‌های ارتباطی در روستاها به منظور فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی آنان تاکنون موثر واقع نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: انتظار ما از آذری جهرمی این است که به جای آنکه به ارائه پیام در توئیت و فضای مجازی مشغول باشد، به صورت میدانی در استان‌های مختلف کشور و مناطق محروم حضور یابد.

نگهبان تصریح کرد: بسیاری از مشکلات مردم حوزه انتخابیه بنده در بخش مخابراتی مرتفع نشده است و علاوه بر حوزه انتخابیه بنده مردم در بسیاری از نقاط دیگر کشور مشکلاتی در آنتن دهی تلفن همراه دارند و همچنین روستاهای مرزی و محروم امکانات و شرایط لازم را در این زمینه ندارند.

وی گفت: متاسفانه مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیار زیادی دارند و در این شرایط اسفبار چه گناهی کرده‌اند که نباید از حداقل خدمات ارتباطی هم برخوردار باشند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار با بیان اینکه برخی از مردم برای مکالمه باید به پشت بام خانه های خود بروند که به هیچ وجه شایسته نیست، گفت: همچنین قرار بر این بود که در حوزه دولت الکترونیک خدماتی انجام شود اما تاکنون اقداماتی صورت نگرفته است و قرار بود که با توسعه دولت الکترونیک شاهد کاهش مهاجرت مردم از روستاها به شهرها باشیم اما متاسفانه نه تنها مهاجرت‌ها کاهش نیافته است، بلکه شاهد افزایش مهاجرت مردم از مناطق دور افتاده به شهرها هستیم.

کد خبر 4643050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha