۱۱ فروردین ۱۳۸۶، ۱۲:۱۱

/ 12 فروردین روز جمهوری اسلامی(1) / موسوی‌لاری در گفتگو با مهر :

"جمهوریت" منهای "اسلامیت" خیانت به خواست مردم است

"جمهوریت" منهای "اسلامیت" خیانت به خواست مردم است

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه امام خمنیی (ره) با انتخاب "جمهوری اسلامی" خواست درونی مردم را محقق ساختند، گفت: چنانچه کسی "جمهوریت" را منهای"اسلامیت" مطرح کند، به مردم خیانت کرده است.

حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری دبیر اجرایی حزب مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر ، در آستانه" 12 فروردین روز جمهوری اسلامی"، اظهارداشت: عده ای نا آگاهانه و عده ای دیگر کاملا حساب شده ، تلاش می کنند نظام "جمهوری اسلامی" که بر دو پایه "جمهوریت" و " اسلامیت" استوار است، را تک بعدی کنند.

وی افزود: این عده معتقدند " اسلامیت" نظام در تعارض با "جمهوریت" است ، در حالی که این گونه نیست و اگر حاکمان به گونه‌ای وانمود کنند که برای رای مردم احترامی قائل نیستند، خائن به مردم هستند.

وزیر سابق کشور با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن هر یک از دو بعد "جمهوریت" و "اسلامیت" خیانت به مردم و نادیده گرفتن بخشی از خواست مردم است، گفت: در روز 12 فروردین باید بر این جمله تاکید کنیم که "جمهوریت" و "اسلامیت" تفکیک ناپذیر هستند.

موسوی لاری ادامه داد: هم  جناحی که اسلام را برای اداره جامعه ناکافی می دانند و هم گروهی که حکومت را در یک شخص می‌بینند ، باید دریابند که شیوه آنان چیزی جز افراط و تفریط نیست و "جمهوری اسلامی" مظهر حضور مردمی دیندار است و لذا در 12 فروردین باید همگی بر همسویی، هماهنگی و تفکیک ناپذیری "جمهوریت" و "اسلامیت" تاکید کنیم .

وی خاطرنشان کرد:  مردم استقلال ، اعمال حق حاکمیت بر سرنوشت خود و آزادی از قید و بند های استبدادی را در پرتو جمهوری اسلامی دنبال کردند تا جمهور مردم در آن نقش داشته باشند و قوانین آن منطبق با اصول اسلامی باشد.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: امام خمینی به عنوان مرجع تقلید پیشوای حرکتی در جهت از بین رفتن نظام ستم شاهی و جایگزینی نظام متکی بر آرای مردم بود و همان خواسته ای را که مردم دهها سال قبل با بوجود آوردن انقلاب مشروطیت دنبال می کردند را به شکلی نو تدوین نمود.

موسوی لاری خاطرنشان کرد: مردم با تاکید بر نظام جمهوری اسلامی می خواستند در نظام اسلامی نقش داشته باشند و قوانین آن هم منطبق بر اصول اسلامی باشد.

کد خبر 464446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha