۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان:

۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری‌ شده است

۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری‌ شده است

زنجان- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: امسال از زمان آغاز خرید گندم تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ایزدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی استان زنجان، با اشاره به آغاز خرید گندم از کشاورزان زنجانی از اول تیرماه، افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری‌شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان مشکلی در زمینه ذخیره سازی گندم ندارد، ادامه داد: در تمام سطح استان زنجان مراکز خرید و سیلوهایی برای ذخیره گندم پیش‌بینی‌شده و ۱۷ مرکز خرید برای خرید گندم فعال است.

ایزدی تأکید کرد: نیاز استان زنجان به مصرف گندم بیش از ۱۵۰ هزار تن است و گندم مازاد استان به ۱۵ استان کشور ارسال می‌شود.

وی افزود: طی سال گذشته قیمت خرید گندم از کشاورزان هزار و ۳۰۰ تومان بود که امسال قیمت خرید گندم به هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است و خرید گندم از کشاورزان تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه شهرستان خدابنده به عنوان انبار غله استان زنجان است، ابراز کرد: ۶۰ درصد گندم استان زنجان در شهرستان خدابنده تولید می‌شود.

ایزدی بابیان اینکه امسال بیش از ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ هزار تن گندم از گندم‌زارهای استان زنجان برداشت شود.

وی با بیان اینکه فضای ذخیره‌سازی گندم در استان زنجان بیش از ۵۵۰ هزار تن است، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال مشکلی برای ذخیره گندم در استان وجود ندارد.

کد خبر 4660151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha