۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶

طی مراسمی در سنندج؛

گواهینامه طرح ایران مهارت به دانش آموزان کردستانی اعطا شد

گواهینامه طرح ایران مهارت به دانش آموزان کردستانی اعطا شد

سنندج - مراسم اعطای گواهینامه طرح ایران مهارت به دانش آموزان دوره اول متوسطه با حضور مسئولان آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای استان کردستان در دبیرستان دخترانه ابرار سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای طرح ایران مهارت در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان اموزش فنی و حرفه ای و تکمیل درس کار و فناوری برای دانش آموزان دوره اول متوسطه در حال اجرا است.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان در ابتدای این مراسم گفت: این طرح در راستای تحقق سند تحول بنیادین و تقویت زیرساخت های اقتصادی و حرفه‌ای در مدارس دوره اول متوسطه اجرا می‌شود.

طیب سالاروندیان اظهار داشت: دانش آموزان باید حداقل یک مهارت ۶۰ ساعته را تجربه کنند این مهارت با رویکرد کارآفرینی و آموزش مهارت‌های زندگی و عملی به دانش آموزان صورت میگیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته طرح ایران مهارت در ۱۰ استان به صورت پایلوت اجرا شده است, افزود: امسال این طرح در تمامی استان‌ها و در ۱۰ درصد مدارس دوره اول متوسطه اجرا شده است.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: این طرح در ۶۶ آموزشگاه و هفت شهرستان در حال اجرا است که تاکنون یک هزار و ۳۱۵ دانش آموز آموزش دیده اند.

گفتنی است با حضور سایر مسئولان در ادامه از گواهینامه طرح ایران مهارت رونمایی شد و به تعدادی از دانش آموزان شرکت کننده در طرح ایران مهارت به صورت نمادین گواهینامه مهارتی اعطا شد.

کد خبر 4673362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha