۲۰ فروردین ۱۳۸۶، ۸:۲۳

مفتی روسیه در گفتگو با مهر: ایران نقش مهمی در احیای روح همبستگی میان مسلمانان دارد/ وحدت عامل شکوفایی مسلمانان است

مفتی روسیه در گفتگو با مهر: ایران نقش مهمی در احیای روح همبستگی میان مسلمانان دارد/ وحدت عامل شکوفایی مسلمانان است

مفتی روسیه و رئیس مرکز اتحاد عالی مسلمانان روسیه با بیان اینکه مسلمانان برای وحدت باید به قرآن و سنت شریف نبوی رجوع و به آن تمسک جویند، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش به سزایی در احیای روح همبستگی میان مسلمانان دارد و این وحدت عاملی برای شکوفایی آنها به شمار می رود.

شیخ نفیع الله عشیروف رئیس اتحادیه روسیه، مفتی روسیه و رئیس مرکز اتحاد عالی مسلمانان روسیه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وحدت امت اسلامی به زمان یا مکان خاصی مربوط نمی شود، اظهار داشت: وحدت واجبی دینی برای همه مسلمانان اعم از سنی، شیعه و دیگر گروههای اسلامی است.

وی با اشاره به نام نهاده شدن امسال به نام " انسجام اسلامی" تصریح کرد: از سوی دیگر احیای این مفاهیم به ویژه از سوی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران به نقش جمهوری اسلامی ایران در احیای روح همبستگی و روح وحدت اسلامی دلالت می کند که از رسول اکرم (ص) به ما رسیده است.

مفتی روسیه با بیان اینکه در دنیای امروز مسلمانان با یکدیگر متحد هستند، اظهار داشت: برخی از گروهها، جماعتها و کشورها برای منافع شخصی یا گروهی سعی در تفرقه افکنی دارند، رهبر انقلاب اسلامی ایران در این شرایط جهان اسلام را برای وحدت خطاب قرار داده و آنها را به انسجام دعوت کرده است .

رئیس اتحادیه روسیه با بیان اینکه وحدت مسلمانان اساس شکوفایی آنها به شمار می رود، کلام رهبر انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: فراخوان از سوی ایشان به عالم اسلام به ویژه در این زمان که امت اسلام با مشکلات بسیاری از سوی کشورهای دشمن مانند آمریکا و برخی از کشورهای غربی روبه رو شده بسیار مهم است و بر ما واجب است که به قرآن و سیره رسول اعظم (ص) تمسک جوئیم.

عشیروف یکی از راههای تحکیم وحدت میان مسلمانان را رجوع به اصول، رجوع به قرآن و سیره شریف نبوی برشمرد و تصریح کرد: بر ما واجب است روح وحدت را که در قرآن و سنت آمده، زنده کنیم. امام خمینی نیز در طول زندگی خود همه مسلمانان را به وحدت دعوت می کرد و ما باید این کلمات شریف را به یاد آوریم و به وحدت خود بازگردیم و یکدیگر را دوست بداریم، همانطور که خداوند به ما امر کرده است که "مسلمانان برادرند" ما باید برادران حقیقی یکدیگر باشیم .

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مشکلات مسلمانان این است که رسانه های گروهی قوی و مستحکمی ندارند، یاد آور شد: رسانه ها اینک در اختیار یهود و مسیحیت قرار دارند و آنها از این فرصتها برای ایجاد شکاف میان مسلمانان به ویژه میان بی سوادان مسلمان که دین خود را به درستی نمی شناسند، استفاده و میان آنها شکاف ایجاد می کنند. بنابراین ما باید به اصول دین خود اسلام تمسک جوئیم.

کد خبر 467441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha