۱ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۳۳

استاندار گلستان:

کمیسیون ماده ۱۰۰ منبع درآمد نباشد/ برخورد با متخلفان

کمیسیون ماده ۱۰۰ منبع درآمد نباشد/ برخورد با متخلفان

گرگان- استاندار گلستان گفت: کمیسیون ماده پنج و ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ نباید منبع درآمد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق‌شناس عصر سه شنبه در حاشیه جلسه ویژه رسیدگی به ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اراضی گلستان جزو اراضی با ارزش ملی بوده و باید با متخلفان به صورت جدی برخورد کرد.

حق شناس اضافه کرد: طی این سال ها تاکنون ۳۱۱ مورد شکایت توسط دستگاه‌های اجرایی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت انجام شده است.

وی با بیان این که بخش اعظمی از این شکایات مربوط به سال های ۹۳ تا به امروز است، افزود: برخی از این شکایات منجر به تخریب، بازگشت به عرصه ملی و یا احکام دیگر شده است.

حق شناس با ذکر این نکته که برخی از بخش نامه‌ها در برخی از نقاط استان قابلیت اجرایی ندارد، گفت: در این جلسه مقرر شد که بخش نامه‌ها اصلاح شده و عملکرد دستگاه‌های مسئول هم در حوزه مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز مورد بازبینی و بازرسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: این بازرسی و ارزیابی باید از حوزه ملی صورت گرفته زیرا دستگاه‌های استانی براساس سیاست‌های ملی عمل می‌کنند و هیچ مدیری نمی‌تواند اجتهاد شخصی داشته باشد.

استاندار گلستان تأکید کرد: به همه دهیاران و شهرداران استان اعلام و ابلاغ کردم هیچ تغییر کاربری و اضافه بنایی نباید پذیرفته شود مگر آنکه حکم قانونی داشته باشد.

وی با تأکید بر این که کمیسیون ماده پنج و ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ نباید منبع درآمد باشد، تصریح کرد: تغییر کاربری توسط این کمیسیون ها تخلف بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

کد خبر 4674830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha