۲۰ فروردین ۱۳۸۶، ۱۳:۵۲

وحدت ملی و انسجام اسلامی؛ ضرورتها و راهکارها - 6 / اندیشمندی از لیبی در گفتگو با مهر:

وحدت مسلمانان زمینه دستیابی به قدرت اسلامی است

وحدت مسلمانان زمینه دستیابی به قدرت اسلامی است

پژوهشگر و اندیشمند اسلامی لیبی گفت: کشورهای اسلامی باید وحدت خود را حفظ کنند، زیرا زندگی مسلمانان با قدرت تکوین می یابد و قدرت یکی از شرایط وحدت میان مسلمانان بوده و پلکانی است که پیشرفت و ترقی امت اسلامی را محقق می کند .

دکتر عبدالحمید الشریف مشهور به شاعر عراقی و مبلغ وحدت مسلمانان عراق در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه من همواره به وحدت میان کشورهای اسلامی فرا می خوانم و عزت اسلام و عرب را از یکدیگر جدا نمی دانم، اظهار داشت: کشورهای اسلامی حتی با تبلیغاتی که از سوی کشورهای استعماری انجام می گیرد باید وحدت و اتحاد خود را حفظ کنند. 

وی افزود: بنابراین هنگامی که کشورهای  اسلامی متحد شوند، هیچ خطری از سوی صهیونیستها، غربیها، اروپا و آمریکا آنها را تهدید نمی کند زیرا زندگی مسلمانان با قدرت تکوین می یابد و قدرت یکی از شرایط وحدت میان آنها به شمار می رود و پلکانی است که به امت اسلام کمک می کند تا پیشرفت و ترقی کنند.

وی با اشاره به بیانات آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و تأثیر کلام او در وحدت میان مسلمانان اظهار داشت: کلام ایشان برای تقریب میان گروههای مختلف مسلمانان و برای انسانی که به خود، سرنوشت و آینده خود فکر می کند، بسیار مهم و اساسی است.

عبدالحمید الشریف در ادامه با تشکر از رهبر انقلاب اسلامی ایران و ملت ایران که ملتی اصیل، مسلمانانی واقعی، شجاع و مقاوم در برابر استعمار هستند، تصریح کرد: همایش وحدت اسلامی یکی از عواملی است که منجر به تقریب و نزدیکی میان مذاهب مختلف اسلام شده و وحدت میان آنها را تحکیم می بخشد.  

مبلغ وحدت مسلمانان عراق با اشاره به اینکه استعمار سعی در تفرقه افکنی میان مسلمانان دارد، افزود: امت اسلام در واقع امتی واحد هستند و قرآن دائما امت اسلامی را به ارتباط با یکدیگر و وحدت دعوت می کند زیرا وحدت منجر به قوت مسلمانان می شود.

شاعر عراقی با اشاره به اینکه مسلمانان قوی مسلمانانی هستند که وحدت قوی و انسجام مستحکمی داشته باشد، گفت: مسلمانان ضعیف زود دستخوش مصیبت و حوادث قرار می گیرند. مسلمانان اگر ضعیف بمانند نمی توانند یکدیگر را بشناسند و نمی توانند به امور مسلمانان اهتمام ورزند.

وی در ادامه با بیان اینکه من به ملت ایران تبریک می گویم که خواهان دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای هستند و از جایگاه و حق خود دفاع می کنند و از هر آنچه که منجر به قدرت آنها می شود بهره مند می شوند، اظهار داشت: تا آنجایی که من ملت ایران را شناختم آنها بسیار شجاع هستند، آرزو می کنم ملت ایران با وجود فشارهایی که شرق و غرب، آمریکا و صهیونیست بر آنها می آورند، در جایگاه خود باقی بماند.

کد خبر 467707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha