۲۰ فروردین ۱۳۸۶، ۱۳:۵۹

/ فناوری اطلاعات / با هدف ایجاد تحول در جستجوی های اینترنتی صورت گرفت:

ارایه روشی نوین برای جستجوی سریع و دقیق تصاویر در اینترنت

ارایه روشی نوین برای جستجوی سریع و دقیق تصاویر در اینترنت

محققان دانشگاه کالیفرنیا روش جدید جستجوی تصویر را ارایه کرده اند که بر اساس گفته هایشان از ضریب دقت و سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و تحولی بنیادین در صنعت تصویربرداری جهان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از اساتید برجسته مهندسی رایانه و الکترونیک در دانشگاه کالیفرنیا در سان دیاگو گفت: در این روش جدید رایانه ها قادر خواهند بود تا به تشخیص صحیح تصاویر بپردازند.

نتیجه این دستاورد دستیابی به موتوری جستجوگر است که به صورت خودکار تصاویر را به نام های اشیای موجود در آن همچون تربچه، چتر یا شناگر برچسب می زند.

به گفته وی در این روش جدید از کلمات برای مشخص کردن و طبقه بندی بخش های مختلف تصاویر استفاده می شود.

در حال حاضر جستجو برای تصاویر بر روی اینترنت با استفاده از کلمات کلیدی به صورت تصادفی انجام می شود که در بسیاری از موارد بدون هیچ گونه نتیجه ای پایان می یابد.

به گفته کارشناسان این مشکل به دلیل آن است که بیشتر جستجوهای تصویری از متون نظیر نام های فایل، داده ها یا سایر اطلاعات اساسی مرتبط با  تصویر استفاده می کنند که عمدتا ناکامل و نامرتبط هستند.

بر اساس گزارش تکنولوزی ریویو، بیش از 10 سال است که دانشمندان به دنبال ایجاد تحولی بنیادین در نحوه جستجو و تشخیص تصاویر با ضریب دقت بالا هستند.

کد خبر 467805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha