۲۵ فروردین ۱۳۸۶، ۱۵:۳۶

عزیمت نخستین هیئت اقتصادی ایران به دو کشور آمریکای لاتین

نخستین هیئت تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران برای بازاریابی و شناسایی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری دو کشور ونزوئلا و کوبا روز گذشته عازم کاراکاس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران، سفر این هیئت 10 روز به‌طول خواهد انجامید و طی این مدت 30 بازرگان ، صادر کننده و سرمایه گذار ایرانی برای بازاریابی کالاهای ایرانی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در این دو کشور به رایزنی با همتایان خود خواهند پرداخت.

مهدی غضنفری  معاون وزیر بازرگانی و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه معارفه اعضای این هیئت که روز چهارشنبه در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، هدف از این سفر را توسعه همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی با کشورهای ونزوئلا و کوبا بیان کرد و گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با این دو کشور دوست، روابط سیاسی خوبی دارد و ما باید تلاش کنیم روابط  اقتصادی ایران با این کشورها را همچون روابط سیاسی به حد مطلوب برسانیم.

هیئت تجاری - اقتصادی جمهوری اسلامی دیروز جمعه وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد و تا روز سه شنبه ضمن ملاقات با مسئولان بلند پایه اقتصادی ونزوئلا ، صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی این کشور از پروژه ها و امکانات موجود در این کشور دیدار خواهند کرد و برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با همتایان خود به گفتگو خواهند نشست.

همچنین هیئت اقتصادی تجاری جمهوری اسلامی ایران  روز چهارشنبه برای توسعه مبادلات اقتصادی با کوبا عازم این کشور خواهد شد. در جلسه روز چهارشنبه که سفیر ونزوئلا در تهران و رایزن بازرگانی کوبا حضور داشتند هر یک به تشریح موقعیت کشورشان در گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی مطالبی بیان کردند.

سفیر ونزوئلا دراین جلسه گفت: تجار - بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی در ونزوئلا می توانند هر نوع فعالیت اقتصادی که مد نظرشان است انجام دهند. در ونزوئلا فرصت سرمایه گذاری ، امکانات مناسب و امنیت حقوقی لازم وجود دارد و سرمایه گذاری در ونزوئلا حتما نفع بدنبال خواهد داشت.

رایزن بازرگانی سفارت کوبا در تهران نیز طی سخنانی بازار کوبا را محل مناسبی برای عرضه کالاهای ایرانی و سرمایه گذاری اعلام کرد و اظهار داشت: تبادل هیئت های تجاری به توسعه روابط اقتصادی منجر خواهد شد و ما از آن استقبال می کنیم .

سبحانی سفیر ایران در ونزوئلا نیز که در این جلسه حضور داشت ضمن آرزوی موفقیت برای این هئیت تجاری - اقتصادی یاد آور شد: توان صنعتی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران امروز بسیار بالا رفته است و ما برای عرضه کالا و خدمات خود نیازمند بازارهای جدید هستیم و آمریکای لاتین یکی از این بازارهاست.

وی افزود: تجربه موفق در بازار ونزوئلا به ما نشان داد که بازار آمریکای لاتین می تواند بازار خوبی برای کشور ما باشد. جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر تراکتور در ونزوئلا تولید می کند و آن را به قیمت 18 هزار دلار به مصرف کنندگان عرضه می نماید .

حال این که مشابه همین تراکتور در ونزوئلا 24 هزار دلار قیمت دارد . استقبال مردم آمریکای لاتین از تراکتور ساخت ایران بسیار خوب است و پیش بینی می شود امسال و سال آینده تراکتور ایران به 10 کشور آمریکای لاتین صادر شود که این موفقیت اقتصادی برای تولیدات ساخت ایران است.

کد خبر 470092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha