۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱:۳۴

برای تقویت حضور خود در منطقه؛

اعزام سومین ناو جنگی انگلیس به آبهای خلیج فارس

اعزام سومین ناو جنگی انگلیس به آبهای خلیج فارس

وزیر دفاع انگلیس روز شنبه با ادعای حراست از آزادی دریانوردی در خلیج فارس، از اعزام سومین ناوجنگی این کشور به آبهای منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد که این کشور در حال اعزام سومین ناوجنگی خود به آبهای خلیج فارس با هدف دفاع از آزادی دریانوردی در منطقه است.

بن والاس در اینباره گفت: «انگلیس برای حراست از آزادی دریانوردی در هر نقطه از جهان آمادگی دارد».

اعزام این ناو جنگی موسوم به «اچ ام اس دِفِندر» (یک ناوشکن تیپ ۴۳) به آبهای منطقه در حالی صورت گرفت که تنش سیاسی میان واشنگتن- تهران رو به افزایش است.

لازم به ذکر است که ناوهای جنگی انگلیس موسوم به «اچ ام اس کنت» و «اچ ام اس مونت رز» پیشتر به منطقه اعزام شده اند و ناو جنگی مونت رز تاکنون بیش از ۳۰ مورد عبور از تنگه هرمز انجام داده است.

گفتنی است که اعزام این ناو انگلیسی به آبهای خلیج فارس بخشی از همکاری لندن- واشنگتن با هدفِ ادعایی تأمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس برای کشتی های تجاری است.

کد خبر 4700954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رئیس‌علی دلواری IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      2 0
      «چگونه می‌توانم بی‌طرفی اختیار کنم در حالی که استقلال ایران در معرض خطر جدی قرار گرفته‌است؟» رئیسعلی در پاسخ مقامات انگلیسی نوشت: «خانه ما کوه است و انهدام و تخریب آن‌ها خارج از حیطه قدرت و امکان امپراطور