۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۵۹

استاندار بوشهر:

روند کاهشی بیکاری در استان بوشهر/ زمان ساخت پروژه‌ها کمتر شد

روند کاهشی بیکاری در استان بوشهر/ زمان ساخت پروژه‌ها کمتر شد

بوشهر - استاندار بوشهر با بیان اینکه میزان بیکاری در استان بوشهر روند کاهشی دارد، گفت: وضعیت خودروهای شوتی در استان بوشهر باید به صورت اساسی ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای را می‌توانند در سالم‌سازی محیط اداری و پاسخگو شدن مدیران و ادارات داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید قدردان اصحاب رسانه استان بوشهر باشیم، اضافه کرد: رسانه‌ها با نگاه خیرخواهانه می‌خواهند به توسعه استان کمک کنند و اگر نقدی هم صورت می‌گیرد برای تخریب نیست و هدف آن توسعه استان است.

استاندار بوشهر از همه افرادی که نقد می‌کنند تقدیر کرد و ادامه داد: یک شاخص امسال اضافه کردیم برای ارزیابی مدیران که مربوط به تعامل و پاسخگویی به رسانه‌ها بود. باید این پاسخگویی گسترش یابد تا ابهامات رفع شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک رسانه‌ها به سمتی برویم که بین مسئولان و رسانه‌ها فاصله‌ای نباشد تا این تعامل و نزدیک باعث شود تا امید بیشتری در جامعه تزریق شود و جامعه نسبت به رفع مشکلات و توسعه استان امیدوارتر شود.

گراوند بر ادامه و استمرار تورهای رسانه‌های در سطح استان تاکید کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود تورهای رسانه‌های مشترک با رسانه‌های ملی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از گره‌های موجود در دستگاه‌های اداری با کمک رسانه‌ها قابل حل است افزود: در حوزه آب استان بوشهر کارهای خوبی صورت گرفته است و برای اولین در حال رفع مشکل نوبت‌بندی آب در بوشهر هستیم.

برخورد با خودروهای شوتی

استاندار بوشهر از هزینه ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی وضعیت زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: بافت تاریخی بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تلاش می‌کنیم محیط مناسبی در این بافت ایجاد شود.

وی در ارتباط با کمک به رفع مشکلات شاهین شهرداری بوشهر بیان کرد: دو تیم در لیگ برتر فوتبال کشور داریم و تا جایی که برای ما ممکن باشد تلاش می‌کنیم تا مشکلات این تیم‌ها مرتفع شود. امیدواریم اسپانسرهایی برای این دو تیم پیدا شوند که بتوان مشکلات هر دو تیم را حل کرد.

گراوند در مورد برخورد با خودروهای شوتی نیز گفت: کسانی که کالاهای همراه ملوان را وارد می‌کنند باید عوارضی پرداخت کنند. قائدتا باید خروجی‌ها را کنترل کنیم و در استان برخورد نشود. اعتقاد داریم باید در مورد پدیده‌های ماشین‌های شوتی ساماندهی جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که وقتی کسی جنسی را وارد می‌کند از معافیت‌ها استفاده کرده و عوارض قانونی را پرداخت کند و برگ سبز هم صادر شود تا شاهد این بگیر و ببندها در استان نباشیم.

کاهش میزان بیکاری

استاندار بوشهر با بیان اینکه گزینه فرمانداری دشتستان معرفی شده است، بیان کرد: مسیر اداری برای انتصاب فرماندار دشتستان در حال طی شدن است و سرپرست فعلی نیز در حال انجام وظیفه است.

وی با اشاره به اینکه برای خروجی دوم بوشهر ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: باید پل این مسیر ساخته شود تا شاهد تکمیل مسیر خروجی دوم بوشهر که اهمیت بالایی در استان دارد باشیم.

گراوند با بیان اینکه میزان بیکاری در سال گذشته ۱۰.۵ درصد بوده است، اظهار داشت: میزان بیکاری در استان کاهشی بوده است. بهار ۹۷ میزان بیکاری ۱۰.۹ درصد بوده است و در سه ماهه نخست امسال به ۹.۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در راستای تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و با وجود موانع و مشکلات اقتصادی در سطح کشور زمان ساخت پروژه‌ها کاهش یافته است.

کد خبر 4702824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha