۲۶ فروردین ۱۳۸۶، ۱۴:۵۵

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با مهر خبر داد:

ایجاد دوره های پسادکتری در دانشگاه صنعتی شریف / پرداخت حقوق پژوهشی به دانشجویان دکتری

ایجاد دوره های پسادکتری در دانشگاه صنعتی شریف / پرداخت حقوق پژوهشی به دانشجویان دکتری

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از راه اندازی دوره های پسادکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت : دوره های پسادکتری برای اولین بار در دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی می شود و محققین این دوره معادل استادیاران دانشگاه حقوق دریافت می کنند.

دکتر "سعید سهراب پور" - رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دوره جدید پس دکتری به تازگی در دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شده است و از این طریق دانشگاه فارغ التحصیلان دوره دکتری را جذب کار های تحقیقاتی می کند.

وی ادامه داد: دانشجویی که به تازگی مدرک دکتری گرفته است، ایده های پژوهشی خوبی در زمینه تز خود دارد که می تواند در رابطه با آن در دانشگاه فعالیت کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: این دانشجویان می توانند به مدت یک تا دو سال زیر نظر اساتید پایان نامه خود در دانشگاه به کار تحقیقاتی بپردازند و معادل استادیاران دانشگاه حقوق دریافت کنند.

وی اظهار داشت: دانشگاه در نظر دارد به این منظور سهمیه هایی را برای هر رشته و گروه در نظر بگیرد.
 

پرداخت حقوق پژوهشی به دانشجویان دکتری

وی اضافه کرد : دانشگاه صنعتی شریف در راستای توجه و اهمیت به دانشجویان دوره دکتری، در نظر دارد در سال جاری مبلغی را به صورت ماهیانه به دانشجویان دوره دکتری در زمان گذراندن تز پرداخت کند.

دکتر "سعید سهراب پور" افزود: دانشگاه صنعتی شریف در سال های اخیر بیشترین تمرکز را بر روی دانشجویان دکتری گذاشته است و در این راستا برای اولین بار به دانشجویان ممتاز دوره دکتری در زمان گذراندن تز حقوق پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: این مبلغ که معادل 300 هزار تومان پیش بینی شده است، به ازای کار تحقیقاتی و به عنوان دستیار پژوهش و پس از آزمون جامع دکتری به دانشجویان اعطا می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه در اغلب کشورهای دنیا این روش رایج است، گفت: پرداخت حقوق به ازای کار پژوهشی باعث می شود دانشجوی دکتری دوره تحصیلی خود را سریعتر به اتمام برساند.

وی اظهار داشت: همچنین دانشگاه صنعتی شریف 75 درصد از دانشجویان ممتاز دوره دکتری را در سال جاری بورسیه می کند.  سال گذشته 50 درصد از دانشجویان دکتری این دانشگاه بورسیه شدند. 
 
راه اندازی دکتری اقتصاد در دانشگاه شریف

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد : پس از موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد دوره دکتری اقتصاد در دانشگاه صنعتی شریف، به دنبال اخذ مجوز راه اندازی رشته فلسفه علم هستیم.

دکتر "سعید سهراب پور" افزود: دانشگاه صنعتی شریف در تلاش برای ایجاد دوره دکتری رشته مدیریت MBA در دانشکده مدیریت است. این رشته در شورای دانشگاه به تصویب رسیده است و دانشگاه در خواست ایجاد این رشته را به شورای گسترش آموزش عالی ارائه می کند.

وی گفت: همچنین دانشگاه در نظر دارد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز ایجاد دوره دکتری رشته فلسفه علم را دریافت کند.

کد خبر 470603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha