۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸

طرح بصیرت عاشورایی در ۱۰ بقعه استان کردستان برگزار می شود

طرح بصیرت عاشورایی در ۱۰ بقعه استان کردستان برگزار می شود

سنندج - طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» از ۱۰ شهریور ماه تا ۷ آبان‌ ماه در ۱۰ بقعه متبرکه استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: امسال ۱۰ بقعه شاخص استان کردستان میزبان طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم هستند.

کاروند، شعار «کِرامَتُنا الشهادۀ» را به عنوان شعار اصلی و محوری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه اعلام کرد و افزود: همایش رهروان حضرت زینب (س) که ویژه بانوان است در بقاع مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی بقاع متبرکه گفت: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) و ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در روز جمعه ۱۵ شهریور ماه از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: برنامه «احلی من‌العسل» یا همایش نوجوانان حسینی در روز شنبه، ۱۶ شهریورماه با همکاری ادارات آموزش و پرورش استان کردستان در بقاع متبرکه برگزار می‌شود همچنین ویژه برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورای حسینی و شام غریبان نیز در بقاع متبرکه برگزار می‌شوند.

کاروند برپایی خیمه معرفت دربقاع متبرکه استان که مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، ویژه‌برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورای حسینی و شام غریبان نیز در بقاع متبرکه برگزار می‌شوند.

وی از مشارکت ۱۵ مبلغ و روحانی در راستای برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در کردستان خبر داد و گفت: ۷ نفر از این مبلغان اعزامی از قم و ۸ نفر نیز مبلغ و روحانی بومی کردستان هستند و نزدیک به ۱۰۰ نفر از اعضای هیئت امنا، اعضای فرهنگی، خادمان افتخاری بقاع متبرکه مجری به زائران در قالب طرح مذکور خدمت‌رسانی می کنیم.

کد خبر 4710040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha