۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵

کارشناس خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت خبر داد:

پردازش الکترونیک اسناد بیماران بستری در ۱۶ استان

پردازش الکترونیک اسناد بیماران بستری در ۱۶ استان

خرم آباد- کارشناس دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت از پردازش الکترونیک اسناد بستری بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی ۱۶ استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعیدی امروز چهارشنبه در نشست بررسی پرونده الکترونیک و نظام فناوری بیمارستان‌ها با اشاره به اینکه با شرایط جدید میزان تعاملات بین سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت به سمتی پیش می‌رود که آنچه در حوزه درمان اتفاق می‌افتد به عدد واقعی آن برگردد و هزینه کردها درست باشد، اظهار داشت: وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت از سال گذشته ۴ پروژه الکترونیکی کردن خدمات را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه نظام ارجاع الکترونیک در برخی استان‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده است، تصریح کرد: ۶۰ درصد هزینه‌هایی که سازمان بیمه سلامت به مؤسسات پرداخت می‌کند در حوزه بیماران بستری است.

کارشناس دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه سال‌های سال نوع پرداخت‌ها در حوزه اسناد بیماران بستری مشخص نبوده است، افزود: در کل کشور یک هزار بیمارستان داریم که از این تعداد ۶۰۶ بیمارستان دانشگاهی هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه تفاهم کرده‌ایم تا پایان سال همه این بیمارستان‌ها الزاماً تحت پوشش پردازشگر اسناد بیمارستانی قرار بگیرند و پرداخت‌ها به صورت الکترونیک انجام شود، ادامه داد: فرآیند در این حوزه شروع شده است. این طرح در اصفهان به صورت پایلوت اجرا شد و پس از آن در یک مرحله ۶ استان پایلوت اجرای طرح شدند و در مرحله دیگر نیز ۵ استان تحت پوشش طرح پردازشگر اسناد بیمارستانی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶ استان تحت پوشش برنامه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: قرار نیست فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها تغییر کند، تنها آنچه تاکنون به صورت کاغذی رسیدگی شده از این پس به صورت الکترونیک و شفاف رسیدگی می‌شود.

کارشناس دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه سالانه ۶.۵ میلیون پرونده بستری توسط بیمارستان‌های دانشگاهی به سازمان بیمه سلامت ارسال می‌شود که تعداد متوسط اوراق آنها ۲۰۰ میلیون برگ کاغذ است، یادآور شد: این تعداد ۱۶ تا ۱۷ هزار درخت می‌شود؛ لذا حذف رسیدگی‌های کاغذی یک صرفه جویی بزرگ محسوب می‌شود.

کد خبر 4711201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha