۲۷ فروردین ۱۳۸۶، ۱۳:۴۶

/ فرهنگ و هنر دنیا در یک نگاه /

دیدار رئیس جمهور روسیه با ستاره سینما

دیدار رئیس جمهور روسیه با ستاره سینما

ملاقات ولادیمیر پوتین با ژان کلود ون دم، ستاره فیلم‌های رزمی، آغاز نمایش "اسپایدرمن 3" در ژاپن و گزارش فروش هفتگی فیلم‌ها در سطح بین‌المللی و آمریکا از اخبار مهم امروز 27 فروردین (16 آوریل) است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور روسیه در جریان یک مسابقه رزمی که در قصر‌ کنستانتینوفسکی در سنت پترزبورگ برگزار شد، پذیرای ژان ـ کلود ون دم، بازیگر رزمی کار بلژیکی شد.



پوتین، ون دم و برلوسکنی

خبرگزاری فرانسه گزارش داد در این رقابت که "روسیه علیه آمریکا" نام داشت، فدور یملیاننکو قهرمان روسی رقیب آمریکایی خود "د لا" لینلند را شکست داد. تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از پوتین را که خودش یک جودوکار است، با لباس کاملا مشکی بدون کراوات نشان داد که با بازیگر 47 ساله فیلم هایی مانند "رینگ خونین"، "سرباز جهانی" و "پلیس زمان" خوش و بش می کند.

در این مراسم سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا نیز که از دوستان صمیمی پوتین است، شرکت داشت. رئیس جمهور روسیه پس از پایان مسابقه یملیاننکو را به حضور پذیرفت و به او گفت: "شما ورزش سختی دارید، اما این ورزش عاری از متانت و احترام نیست. آدم های شجاع دراین ورزش فعالیت می کنند."

در اقدامی دور از ذهن که از علاقه هالیوود به جلب بازار بین المللی خبر می دهد، سومین و احتمالا آخرین قسمت مجموعه فیلم های بسیار محبوب "اسپایدرمن"، از امروز برای نخستین بار در توکیو به نمایش درمی آید. انتظار می رود در مراسم فرش قرمز جدیدترین ماجرای مرد عنکبوتی، ستاره های فیلم، توبی مگوایر و کرستن دانست در پایتخت ژاپن حضور داشته باشند.

نمایش عمومی این فیلم احتمالا بسیار پرفروش تابستانی، از یک مه (11 اردیبهشت) در ژاپن، چند بازار مهم دیگر آسیایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان آغاز می شود. دو فیلم قبلی این مجموعه از سال 2002 که قسمت اول اکران شد، بیش از 6/1 میلیارد دلار فروش داشتند. برای اولین بار است که سونی پیکچرز تصمیم گرفته یکی از فیلم های بسیار موفق خود را در ژاپن، دومین بازار فروش مهم دنیا افتتاح کند.

سال گذشته برای اولین بار پس از 20 سال، درآمد حاصل از فروش فیلم های ژاپنی از فیلم های هالیوودی بیشتر شد. تحلیلگران می گویند تصمیم سونی برای آغاز نمایش فیلم خود در ژاپن بیشتر حرکتی نمادین است، چرا که فیلم چند روز بعد در جاهای دیگر هم اکران می شود و ضمنا می توان انتظار فروش فوق العاده آن را در ایالات متحده هم داشت.

در بیست و ششمین دوره جوایز فیلم هنگ کنگ که در مرکز فرهنگی هنگ کنگ برگزار شد، فیلم "پس از این تبعید ما" ساخته پاتریک تام جوایز بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه، بازیگر مرد نقش مکمل را از آن خود کرد. این اولین فیلم تام بعد از "قلب من آن رز ابدی است" است که در 1989 ساخته شد. این فیلم هنری داستان پدری تنها و بددهن است که به قمار رو می آورد.

گو ایان ایسکاندار، بازیگر کودک "پس از این تبعید ما" جز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل، جایزه بهترین بازیگر تازه کار را هم دریافت کرد. لو چینگ ـ وان بازیگر فیلم "اسم من شهرت است"، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد و گونگ لی هم برای "نفرین گل طلایی" ژانگ ییمو جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

فیلم ییمو که با 45 میلیون دلار پرخرجترین فیلم تاریخ چین است، سه جایزه بهترین طراحی صحنه، ترانه و طراحی لباس و چهره پردازی را هم از آن خود کرد. جایزه بهترین موسیقی به پیتر کام برای "ایزابلا" رسید و یوئن ووـ پینگ نیز جایزه بهترین طراحی اکشن را گرفت. تونی لیونگ چیوـ وای، آرون کوک، جی چو و دانی ین از چهره های معروف شرکت کننده در مراسم روز گذشته بودند.

به گزارش رویترز، فیلم "دیستربیا" با بازی شیا لابوف، بازیگر 20 ساله و تازه از راه رسیده سینما در هفته اول نمایش 23 میلیون دلار فروخت و پرفروشترین فیلم هفته در آمریکا شد. این فیلم که تنها با 29 میلیون دلار ساخته شده و داستان آن شبیه "پنجره عقبی" آلفرد هیچکاک است، بیشتر تماشاگران نوجوان را نشانه رفته است. آمار سه روز نخست نمایش "دیستربیا" نشان می دهد 35 درصد تماشاگران این فیلم زیر 35 سال و 57 درصد آنها زنان بودند.

کمدی "تیغه های افتخار" با 1/14 میلیون دلار و "ملاقات با رابینسن ها" با 1/12 میلیون دلار رده های دوم و سوم جدول را از آن خود کردند. در میان 10 فیلم پرفروش این هفته دو فیلم با عملکرد ناموفق حضور دارند: "کاملا غریبه" با نقش آفرینی بروس ویلیس و هالی بری با 5/11 میلیون در رده چهارم و اکشن ماجرایی "راهیاب" با 8/4 میلیون دلار در رده ششم.

هالی بری در "کاملا غریبه" نقش یک گزارشگر سابق را بازی می کند که برای افشای جنایتکار بودن بروس ویلیس مخفیانه وارد عمل می شود. این فیلم نه تنها در گیشه موفق نبود، بلکه با انتقاد منتقدان سینما هم مواجه شد. "کاملا غریبه" پس از "گاتیکا" در 2003 و "زن گربه ای" در 2004، سومین فیلم ناموفق هالی بری است. "راهیاب" که یک فیلم حماسی بسیار خشن به سبک و سیاق "300" است، با وجود در اختیار داشتن کارل اوربن، یکی از بازیگران مجموعه "ارباب حلقه ها" با استقبال چندان خوبی رو به رو نشد.

خبر دیگر اینکه در سطح بین المللی، فیلم "تعطیلات مستر بین" در سومین هفته نمایش توانست با شکست دادن "300" دوباره به صدر جدول بازگردد. کمدی روان اتکینسن که هفته گذشته با اختلاف بسیار کم رده نخست جدول فروش بین المللی را به این فیلم ضدایرانی واگذار کرده بود، این هفته در 46 کشور حدود 18 میلیون دلار فروش داشت و مجموع فروش خود را به 127 میلیون دلار رساند.

"300" در 61 کشور 8/14 میلیون دلار دیگر فروخت. این فیلم تاکنون در بازارخارج از آمریکا بیش از 200 میلیون دلار فروش داشته که با احتساب فروش داخلی رقمی در حدود 400 میلیون دلار می شود. تریلر "کاملا غریبه" که نمایش آن از این هفته در 40 کشور آغاز شده، با 7/8 میلیون دلار رتبه سوم را به خود اختصاص داد. کمدی "گرازهای وحشی" با 1/8 میلیون دلار و "ملاقات با رابینسن ها" با 7/5  میلیون دلار، دیگر فیلم های پرفروش در سطح بین المللی بودند.
کد خبر 471201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha