۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان:

برداشت پسته از باغات اردستان آغاز شد

برداشت پسته از باغات اردستان آغاز شد

اردستان-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: برداشت پسته در شهرستان اردستان آغاز شده و با تمهیدات انجام شده نسبت به سال قبل عملکرد بهتری در این زمینه خواهیم داشت.

علی اکبر صالح در گفت و گو باخبرنگار مهر، اظهار داشت: سطح باغهای پسته این شهرستان شامل نهال و بارور دو هزار و ۸۹۶ هکتار و سطح بارور آن به تنهایی در حال حاضر یک هزار و ۴۰۲ هکتار است .

وی با بیان اینکه  شهرستان اردستان همیشه رتبه های اول استان را در زمینه برداشت پسته در اختیار داشته است، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته باغات پسته شهرستان دچار نوسانات دمایی  شد و از کیفیت خوبی برخوردار نبود امسال با تمهیدات انجام شده عملکرد بهتری داشته و میزان عملکرد آن یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

تولید پسته شهرستان اردستان یک هزار و ۶۸۲ تن است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: تولید پسته شهرستان یک هزار و ۶۸۲ تن است که توسط چهار ترمینال مجوز دار فرآوری پسته،  تبدیل به پسته خشک می شود.

وی ابراز داشت: ارقام موجود پسته شهرستان اردستان عبارت از اکبری، کله قوچی، احمد آقایی است و زمان برداشت آن از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه است.

 صالح بیان داشت: ترمینالهای موجود با سرویس دهی در زمینه پوست کنی، شستشو، پوک گیری، خندان کن، نم گیر، خشک کن، درجه بندی و بسته بندی به شکل فصلی برای تعدادی از افراد اشتغال  ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه محصول پسته به کم آبی مقاوم استپیشنهاد می شود تا با تسهیلات کم بهره برای ایجاد باغهای پسته و همچنین سرمایه در گردش کشاورزان که از توانایی کمی برخوردار هستند به تولید این محصول کمک شود.

کد خبر 4718213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha