۲۹ فروردین ۱۳۸۶، ۱۱:۰۵

درافق های آینده

شرکت صنایع دریایی ایران صدرا در ردیف شرکت های برتر صنایع فراساحلی جهان

ساری – خبرگزاری مهر :مدیر شرکت صنایع دریایی ایران صدرا گفت:با برنامه ریزی هایی که برای توسعه شرکت صنایع دریائی ایران صدرا تدوین شد، این مجتمع در افق های آینده در ردیف 5 شرکت برتر جهان در تولید صنایع فراساحلی قرار می گیرد.

مسعود ربانی  در دریای خزر با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار مهر در ساری افزود:تبدیل بوشهر و نکا به قطب های صنعتی داخلی و منطقه ای خلیج فارس و دریای خزر در حوزه کشتی سازی،ساخت تاسیسات فراساحلی و لوله گذاری از جمله برنامه های استراتژیک این شرکت دریایی است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد:شرکت صنایع دریایی کشتی سازی ایران صدرا به این امر واقف است که رسیدن به ثروت ملی جز با افزایش تولید ناخالص داخلی، آموزش و ایجاد اشتغال، انتقال دانش فنی و فن آوری،رشد توان صنعتی کشور،کسب درآمد ارزی به جای خروج ارز،افزایش درآمد عمومی،صدور خدمات فنی و مهندسی و مقبولیت بین المللی و جهانی شدن میسر نخواهد بود.

به گفته ربانی در آینده ای نزدیک این شرکت به عنوان 10 شرکت برتر کشتی سازی و هزار شرکت برتر صنعتی جهان محسوب خواهد شد.

وی ورود به فعالیت های اکتشاف و تولید در داخل و خارج از کشور، ورود به پروژه های پالایش و پتروشیمی از طریق پیمانکاری یا سرمایه گذاری،رتبه بندی شرکت و ارتقا آن جهت افزایش اعتماد کارفرمایان داخلی،بین المللی و تامین تسهیلات ارزان و ورود به طرح های LNG و ساخت کشتی حمل LNG را از افق های آینده این مجموعه بزرگ دریایی کشور عنوان کرد.

ربانی خاطر نشان کرد:این مجتمع دارای یارد کشتی سازی و سازهای دریایی، سینکرولیفت 3هزار و 850 تنی،حوض خشک 70 هزار تنی،حوضچه آرامش فراگیر و اسکله های پهلوگیری برای کشتی های ساخته شده و تعمیراتی است .

وی پروژه های جاری این مجتمع را ساخت سکوی حفاری نیمه شناور ایران البرز،شناور پشتیبانی چند منظوره و شاتل تانکر 63 هزار تنی ذکر کرد و اظهار داشت: ساخت نفتکش 4هزار و 800 تنی ایران نکا،ساخت یک دستگاه سکوی حفاری 6هزار و 100 تنی،لایروب کاترساکشن و یدک کش، از پروژه های انجام شده مجتمع صنایع دریایی کشتی سازی ایران صدرا است.

وی تعمیر کشتی دوبرگاست ، مونوکس لیون و سوان را از پروژه های کشتی های تعمیراتی خارجی این مجتمع دریایی عنوان کرد.

ربانی، سهم صدرا در توسعه صنعتی و توان ملی کشور در ایجاد تاسیسات نفت، گاز، پتروشیمی،ساخت دکل های حفاری و ساخت کشتی و لوله گذاری دانست و خاطر نشان کرد: تاسیسات آبگیری از دریا و سیستم خنک کننده پتروشیمی مبین،پل دریاچه ارومیه و تاسیسات آبگیری از دریا و سیستم خنک کننده پالایشگاه بندر عباس از پروژه های بندری این مجتمع دریایی است.


وی در پایان یادآورشد: 84 درصد کارکنان دارای مدرک دکترا و لیسانس،3/66 درصد لیسانس و 7/28 درصد مدرک فوق دیپلم و پایین تر دارند که مجموع کارکنان مجتمع صنایع دریایی ایران صدرا در حال حاضر در دفاتر مهندسی تفضیلی و خرید تهران، ساخت بوشهر و طراحی و ساخت نکاء حدود 3هزار و 500 نفر است.

کد خبر 472043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha