۲۹ فروردین ۱۳۸۶، ۱۴:۱۹

از اول اردیبهشت ماه اجرا می شود؛

تشدید طرح برخورد با مهاجرین افغانی غیر مجاز در استان تهران / انجام 25 درصد جرائم در استان تهران توسط افاغنه غیر مجاز

تشدید طرح برخورد با مهاجرین افغانی غیر مجاز در استان تهران / انجام 25 درصد جرائم در استان تهران توسط افاغنه غیر مجاز

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران آذرنیا با اشاره به اینکه 29 درصد افاغنه غیر مجاز در استان تهران هستند، گفت: مهاجرین افغانی غیر مجاز 350 هزار فرصت شغلی را در استان تهران اشغال کرده اند .

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد رضا آذرنیا ظهر امروز در نشست خبری افزود: این طرح شامل چندین مرحله مقدماتی ، دستگیری وزندان است که دستگیری افاغنه غیر مجاز از روز شنبه آغاز می شود و افراد دستگیر شده از طریق اردوگاه عسگرآباد به اردوگاه مرزی "دوغارون" فرستاده و تحویل مقامات مرزی افغانستان می شوند .

وی خاطر نشان کرد : پس از سال ها مهمان نوازی و ارائه خدمات ، براساس توافق 3 جانبه میان ایران ، افغانستان و کمیساریای عالی پناهندگان و مهاجرین خارجی سازمان ملل تسهیلاتی برای بازگشت داوطلبانه افاغنه در نظر گرفته شد و براساس آن 100 دلار به افاغنه غیر مجازی که بخواهند بصورت داوطلبانه کشور را ترک کنند پرداخت می شود و همچنین از سوی افغانستان نیز به این افراد زمین داده می شود .

وی گفت: دولت ایران نیز به ازای خروج داوطلبانه هر خانواده افغانی به یک نفراز آنان اجازه کار موقت به مدت یکسال می دهد و برای خروج داوطلبانه افاغنه غیر مجاز نیز وسایل حمل و نقل رایگان در نظر گرفته شده است .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از خروج داوطلبانه یک هزار و 798 افغانی به کشور خود طی سال گذشته خبر داد وتاکید کرد: در حال حاضر 304 هزار نفرمهاجر افغانی مجاز و 470 هزارنفر نیز مهاجر افغانی غیر مجاز در استان تهران بسر می برند .

آذرنیا افزود: طی سال گذشته بیش از 38 هزار نفر از مهاجرین افغانی غیر مجاز را در استان تهران دستگیر و از کشور اخراج کرده ایم و این امر از اول اردیبهشت ماه با شدت و جدیت بیشتری اجرایی می شود بطوریکه باید درسال جاری حداقل 100 هزار نفر از اتباع افغانی غیر مجاز از استان اخراج شوند.

وی اظهار داشت : پیش بینی می شود با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری موضوع اتباع غیرمجاز افغانی در استان تهران ساماندهی شوند .

وی گفت: از آبان ماه سال گذشته با اطلاع رسانی صورت گرفته امکان خروج اتباع غیرمجاز افغانی فراهم شد و از 15 بهمن ماه سال گذشته تا امروز 10 هزار و 100 نفر از این افراد با خانواده و وسایل زندگیشان به کشورشان بازگشتند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با اشاره به نصب سیستم انگشت نگاری در اردوگاه عسگر آباد افزود: از افاغنه دستگیر شده انگشت نگاری به عمل می آید و چنانچه کسی ورود غیر قانونی مجددی داشته باشد به عنوان مجرم دستگیر و به دستگاه قضایی ایران تحویل داده و مجازات سنگین حداقل 2 سال حبس برای آن فرد در نظر گرفته می شود .

آذرنیا با اشاره به اینکه بیشترین افاغنه در ورامین با  تعداد 100 هزار نفر بسر می برنند ، گفت: فرمانداران موظفند از اول اردیبهشت ماه با مشارکت نیروی انتظامی افاغنه را دستگیر و تحویل اردوگاه عسگر آباد دهند .

وی با اشاره به اینکه 25 درصد جرائم در استان تهران توسط افاغنه غیرمجاز انجام می شود افزود: در حال حاضر تمامی مدارس غیر قانونی افاغنه در استان جمع آوری شده اند و 34 هزار دانش آموز افغانی در استان تهران وجود دارند .

وی اظهار داشت : مجموع مردان افغانی که ازدواج خود را با زنان ایرانی در استان ثبت کرده اند یک هزار و 679 نفر بوده اند که این افراد کارت هویت ویژه دریافت کرده اند و مهاجرین افغانی غیرمجاز دارای این کارت می توانند در ایران باقی بمانند.

کد خبر 472349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha