۳۰ فروردین ۱۳۸۶، ۱۸:۱۹

شاه اردن :

طرح صلح عربی فرصتی برای برقراری صلح در خاورمیانه است

طرح صلح عربی فرصتی برای برقراری صلح در خاورمیانه است

شاه اردن امروز پنجشنبه گفت که طرح صلح کشورهای عربی فرصتی تاریخی برای برقراری صلح در خاورمیانه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی اردن(پترا)، "عبدالله دوم" شاه اردن در جریان دیداربا "دالیا ایتزاک" رئیس کنیست رژیم صهیونیستی در شهر امان گفت : طرح صلح عربی فرصتی تاریخی برای برقراری صلح در خاورمیانه، پایان دادن به دهه های طولانی مناقشه میان اعراب و اسرائیل و ساختن آینده ای بهتر برای ملت های منطقه به شمار می رود.

وی افزود : طرح صلح عربی ارایه شد تا تاکیدی بر پایبندی و تمایل واقعی اعراب برای برقراری صلح در خاورمیانه باشد.

شاه اردن از اسرائیل خواست تا طرح صلح عربی را به عنوان پایه ای برای آغاز مذاکرات با فلسطینی ها و ایجاد راه حل هایی درباره جوانب مختلف مناقشه اعراب و اسرائیل بپذیرد.

وی افزود : اسرائیل نباید این فرصت را از دست بدهد زیرا این فرصت برای تل آویو به رسمیت شناخته شدن از سوی کشورهای عربی و در نتیجه ادغام واقعی در منطقه را تضمین خواهد کرد.

عبدالله دوم همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا از تکیه بر سیاست های یکجانبه گرایانه پرهیز کند زیرا این امر شکست خودش را به اثبات رسانده است.

وی بر ضرورت اتخاذ گام های عملی از سوی فلسطینی ها و اسرائیلی ها در دوره آینده تاکید کرد زیرا به گفته وی، این امر باعث تقویت فضای اعتماد سازی شده و به تلاش های کنونی برای تحرک بخشیدن به روند صلح و پیشرفت محسوس و عملی در این زمینه کمک می کند.

عبدالله دوم به این اهمیت نکته تاکید کرد که اسرائیل درک کند اولین گام برای پایان دادن به مناقشه خود با اعراب در بازگرداندن حقوق مشروع فلسطینی ها به آنها و در صدر آن تشکیل کشور مستقل فلسطینی در خاک ملی فلسطین است.

از سوی دیگر، رئیس کنیست رژیم صهیونیستی، موضع تل آویو را درباره ازسرگیری مذاکرات با فلسطینی ها تشریح کرد.

کد خبر 473006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha