۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

توجه به حوزه‌ مطالعاتی و کتابخانه‌ها در مدارس ضروری است

توجه به حوزه‌ مطالعاتی و کتابخانه‌ها در مدارس ضروری است

انزلی- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان توجه به حوزه‌ها مطالعاتی و کتابخانه‌ها در مدارس ضروری دانست و گفت: کتابخانه امن‌ترین محل برای رشد و بالندگی دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر جهان آرای صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح نخستین کتابخانه عمومی مدرسه گیلان در انزلی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به حوزه‌های مطالعاتی و کتابخانه‌ها، اظهار کرد: افتتاح نخستین کتابخانه در جوار مدرسه برای دانش آموزان و اهالی محل در نوع خود منحصر بفرد است.

جهان آرای با اشاره به سوگند خداوند در قرآن کریم به قلم و تاکید بر خواندن در آیات متعدد، افزود: انزلی همواره به عنوان شهر اولین ها یاد شده و اگرچه کتابخانه‌های زیادی در این شهر وجود دارد ولی نخستین کتابخانه مدرسه ای به اولین های انزلی اضافه شد.

وی به لزوم الگوبرداری از این کتابخانه برای ترویج ساخت کتابخانه‌های دیگردر سطح استان و کشور، گفت: امروزه تاب آوری دانش آموزان برای مطالعه کم شده و ذائقه مردم برای استفاده از ابزارهای جدید تغییر یافته و این تغییر باید از سوی مسئولان با ایجاد فضاهای مطالعاتی و پرورشی به سمت مناسبی هدایت شود.

جهان آرای ادامه داد: جدای از کتاب، فضای کتابخانه می تواند لحظات شاد و مفرحی برای دانش آموزان در این فضا فراهم کند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان فراهم سازی و ایجاد فضای کتابخوانی را امری خداپسندانه عنوان و تصریح کرد: انتظار می رود که انعکاس رسانه‌ای اینگونه اخبار سبب تشویق خیران برای ساخت فضاهای آموزشی بیشتر را فراهم آورد.

جهان آرای ادامه داد: به دلیل کاهش متراژ منازل مسکونی، کتابخانه و مدرسه امن ترین محل برای رشد و بالندگی کودکان است تا خانواده‌ها در فضای شاد و مفرح و در امنیت و آرامش کامل و به دور از هرگونه نگرانی بر علم و دانش خود اضافه کنند.

وی با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، افزود: نهاد کتابخانه‌ها می تواند با استفاده از افراد مسن و بازنشستگان علاوه بر استفاده از کمک‌های مادی آنان در تجهیز و احداث کتابخانه‌های بیشتر از کتابهایی که در خانه‌ها این افراد است برای استفاده عموم مردم در کتابخانه بهره ببرند.

کد خبر 4742917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha