۲ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۸:۱۷

/ آخرین تحولات فلسطین /

صهیونیست ها سه فلسطینی دیگر را شهید کردند / دولت فلسطین جنایات اشغالگران را محکوم کرد

صهیونیست ها سه فلسطینی دیگر را شهید کردند / دولت فلسطین جنایات اشغالگران را محکوم کرد

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در ادامه یورش خود به کرانه باختری رود اردن سه فلسطینی دیگر را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ساکنان محلی گفتند که نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز یکشنبه با یورش به شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن دو مبارز فلسطینی را به ضرب گلوله شهید کردند.

به گفته این منابع، دو مبارز یاد شده  از اعضای گردان های شهیدان الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح هستند و در جریان درگیری با نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند.

نظامیان اشغالگرهمچنین یک جوان 17 ساله فلسطینی را در نزدیک شهر رام الله در کرانه باختری به شهادت رساندند که با احتساب وی، شمار شهدای فلسطینی طی چند روز اخیر به 9 نفر رسیده است.

در همین حال، دولت وحدت ملی فلسطین و جنبش حماس جنایات اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن را به شدت محکوم کردند.

"اسماعیل هنیه" نخست وزیر فلسطین در گفتگو با خبرگزاری رویترز ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل گفت که کشتار اسرائیل افشا کننده فریبکاری سیاسی علیه ملت فلسطین از طریق برگزاری نشست های سیاسی و نشست رهبران است.

هنیه از کشورهای عربی خواست تا هرگونه سخن درباره مذاکرات صلح با اسرائیل را متوقف کنند و خواستار توقف هرگونه طرح سیاسی شد که ممکن است به عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی منجر شود.

وی همچنین در بیانیه ای مطبوعاتی این جنایات اسرائیل را دلیل دیگری بر وحشی گری اشغالگران و تمایل آنها به ادامه ترور مبارزان فلسطینی در تلاش ناکام  برای شکستن اراده ملت فلسطین و تحمیل شروط خود بر فلسطینی ها دانست.

به گزارش خبرگزاری قطر، نخست وزیر فلسطین گفت : پایداری، ثبات و مقاومت ملت فلسطین در برابر حملات، محاصره، بازداشت و ترور اشغالگران اسرائیلی بیش از پیش افزایش خواهد یافت. وی همچنین خواستار گام های فوری جهان عرب برای شکستن محاصره ظالمانه ملت فلسطین شد.

از سوی دیگر، جنبش فتح نیز در بیانیه ای ترور دو تن از مبارزان گردان های شهیدان الاقصی توسط اشغالگران صهیونیستی را محکوم کرد.

جنبش حماس نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات اخیر اسرائیل، خواستار آمادگی فلسطینی ها برای دور جدیدی از رویارویی با اشغالگران اسرائیلی شد و آنها را تشویق کرد تا بیش از پیش وحدت خویش را حفظ کرده و از اختلافات دوری کنند.

"فوزی برهوم" سخنگوی حماس با قرائت این بیانیه از دولت وحدت ملی و مجلس قانونگذاری فلسطین و سایر نهادهای فلسطینی خواست تا پایداری ملت فلسطین را تقویت و جبهه داخلی را استحکام بخشیده و از مقاومت با همه ابزارهای ممکن حمایت کنند.

کد خبر 474362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha