۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵

‌رئیس سازمان امور عشایر کشور:

۴۷۰ پروژه آب‌رسانی در حوزه عشایر کشور تاکنون انجام‌شده است

۴۷۰ پروژه آب‌رسانی در حوزه عشایر کشور تاکنون انجام‌شده است

سمنان- ‌رئیس سازمان امور عشایر کشور بابیان اینکه ۴۷۰ پروژه آب‌رسانی در حوزه عشایر تاکنون انجام‌شده است، گفت: با انجام این پروژه‌ها ۱۷ هزار خانوار عشایر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کرمعلی قندالی ظهر شنبه در دومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و اولین جلسه شورای عشایر استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در حوزه عشایر دسترسی این افراد به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی است، ابراز داشت: برای تامین این گام ارزشمند موفق به دریافت اعتبار ۱۸ میلیون یورویی را برای آبرسانی به شبکه‌های مربوطه شدیم که از قبال این اعتبارات طرح‌های بسیار خوبی در حال انجام است.

وی ضمن بیان اینکه با بهره‌گیری از اعتبارات مذکور ۴۷۰ پروژه آب‌رسانی در سطح کشور انجام‌شده است، افزود: با انجام این طرح‌ها ۱۷ هزار خانوار عشایری از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند و امکان دسترسی بهتری برای این افراد فراهم‌شده است.

‌رئیس سازمان امور عشایر کشور ضمن بیان اینکه با اقداماتی که توسط دولت در حوزه ساماندهی عشایر صورت گرفت و همراهی و کمک مجلس شاهد تقویت عشایر در کشور هستیم، ابراز داشت: از قبال همین مصوبات و بندها و همراهی که انجام شد در سطح کل کشور ادارات عشایر از ۱۲ اداره کل به ۲۰ اداره کل ارتقاء پیدا کرد.

قندالی ضمن بیان اینکه الزام به تشکیل شورای عشایری استان ها از جمله مصوبات دیدار با معاون‌ اول رئیس  جمهور بود، تصریح کرد: بر این اساس پیشنهاد می‌شود تا جلسات شورای عشایر استان در عمق مناطق عشایری استان برگزار شود این آمادگی نیز وجود دارد که ضمن حضور در منطقه پاسخگوی مسائل و مشکلات عشایر باشیم.

وی افزود: بحث گردشگری عشایری در هیئت دولت به تصویب رسیده است که امیدواریم ساختار استانی متناظر با ساختار کشوری، هر چه  سریعتر آغاز به کار ‌کند ئ شاهد رونق اقتصادی و پیشرفت این حوزه باشیم.

کد خبر 4744249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha