۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۴

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

۶ باب کتابخانه عمومی در شهرستان اسدآباد فعال شده است

۶ باب کتابخانه عمومی در شهرستان اسدآباد فعال شده است

همدان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بابیان اینکه در شهرستان اسدآباد ۶ باب کتابخانه فعال است، گفت: در این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱.۳ متر مربع زیربنا فضای مطالعه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه زارعی ظهر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان اسدآباد که با حضور فرماندار اسدآباد برگزار شد ضمن گرامیداشت روز حافظ گفت: میزان مطالعه مردم از شاخص های سنجش پیشرفت جوامع است.

وی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد ۶ باب کتابخانه فعال است و به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱.۳ متر مربع زیربنا فضای مطالعه وجود دارد به کتابخانه استاندارد اسدآباد اشاره کرد و گفت: این کتابخانه ۲ هزار و ۳۴۱ مترمربع زیربنا دارد که با افتتاح آن به استاندارد های لازم برای جمعیت ۱۰۷ هزار نفری اسدآباد می رسیم.

زارعی ادامه داد: با واگذاری این پروژه در سال های گذشته به اداره راه و شهرسازی اعتبار و توجه کمتری به این پروژه صورت گرفت اما امیدواریم این مشکل با واگذاری پروژه به اداره کتابخانه ها و تخصیص ۵ میلیارد اعتبار از ستادبازآفرینی مرتفع شود و شاهد ساخت کامل کتابخانه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه مسئولین شهرستان اسدآباد باید تخصیص اعتبار را از تهران پیگیری کنند، عنوان کرد: باید به سمت اجتماعی شدن کتابخانه ها گام برداریم به طوری که دانش آموزان بعد از پایان مدرسه به کتابخانه ها بیایند و به فعالیت فرهنگی بپردازند.

وی افزود: فضای بسیار خوب و مناسبی در بنای یاد بود سیدجمال مهیا شده که باید برای شروع  کار این فضا به عنوان کتابخانه اقدام به جذب نیروی انسانی کنیم.

کد خبر 4744468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha