۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹

در وزارت بهداشت؛

طرح پایش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی رونمایی شد

طرح پایش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی رونمایی شد

طرح پایش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی امروز ۲۱ مهرماه در وزارت بهداشت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این طرح دانشجویان جدید الورود با تست جدید سلامت روان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، مدیرکل دفتر وزارتی و رئیس سازمان نظام روانپزشکی ایران و مدیران و مشاوران ادارات مشاوره دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این مراسم حضور دارند.

دکتر سیدحسین داوودی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی  امروز در مراسم رونمایی از طرح پایش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی در وزارت بهداشت گفت: طرح پایش سلامت روان مهم است اما نگاه به سلامت روان باید قبل از پایش فراهم شود. از زمان مدرسه باید این کار صورت گیرد و از همین رو پایش در زمانی صورت می گیرد که فرد به لحاظ روحی شرایط مناسبی ندارد.

وی افزود: دانش آموزان در اضطراب کنکور با مشکلات بیشتری مواجه می شوند و بحث آسیب های اجتماعی در اینجا مطرح می شود.

داووی گفت: باید شرایط محیطی و تحصیلی را برای دانشجو به گونه ای ایجاد کنیم که دانشجو را به ابزارهای عزت نفس، اعتماد به نفس و عشق مجهز کنیم و این موارد یک محیط اجتماعی خاص برای دانشجو می طلبد.

مدیرکل حوزه وزارتی یادآور شد: علیرغم اینکه دانشجویان از محیط های متفاوتی های می آیند اما ما باید در دانشگاه نگاه همسانی به آنها داشته باشیم. اگر دانشجو احساس کند غریبه است و اعتماد نکند از مسئولان و مشاوران دانشگاه دور می شود. ضمن اینکه دانشجویان سرمایه ما در کار و تولید هستند. بنابراین به لحاظ روحی و روانی باید شرایط مناسبی را برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: این که نگاه رفتن در یک دانش آموز از زمان دیپلم وجود دارد برای این است که گفتمان مناسبی را شکل ندادیم. دانشجو را باید متفکر و با عزت نفس بار بیاوریم.

کد خبر 4745123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha