۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۲

طی سال جاری صورت گرفت؛

۲۲۰۰مورد نمونه برداری به منظور تعیین استاندارد سوخت در مرکزی

۲۲۰۰مورد نمونه برداری به منظور تعیین استاندارد سوخت در مرکزی

اراک- مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طی سال جاری تاکنون ۲۲۰۰مورد نمونه برداری به منظور تعیین استاندارد سوخت در استان مرکزی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز جعفریان روز دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: اداره کل استاندار استان در حوزه فرآورده های نفتی فعالیت های بسیاری انجام می دهد.

وی ادامه داد: کنترل، نظارت، ارزیابی، استانداردسازی و صدور گواهینامه استاندارد برای واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری در سطح استان، نمونه برداری و آزمون روتین از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری استان و... از جمله فعالیت های این اداره کل در حوزه فرآورده های نفتی به شمار می رود.

مدیرکل استاندار استان مرکزی بیان کرد: از اقدامات اخیر این اداره کل در حوزه فرآورده های نفتی بازدید و نظارت دایم بر هاب سوختی و نمونه برداری های سوختی گمرکات استان، هماهنگی و اصلاح فرآیند کدگذاری و ارسال نمونه و... می باشد.

جعفریان اظهار داشت: نوع فرآورده های نفتی مورد بررسی در کارگروه های تعیین ماهیت شامل پنج فاز است.

وی گفت: ۱۹ جلسه کارگروه تعیین ماهیت در شش ماهه نخست سال جاری برگزار شده و یک هزار و ۱۸۶ پرونده بررسی شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی افزود: از یک هزار و ۱۸۶ پرونده، اعلام نظر قطعی یک هزار و ۲۷ پرونده صورت گرفته و ۱۴۱ پرونده به منظور آزمون مجدد و یا تکمیل مدارک عودت داده شده و همچنین ۱۸ پرونده به منظور اعلام نظر به کارگروه کشوری ارسال شده است.

مهناز جعفریان گفت : از یک هزار و ۱۸۶ پرونده بررسی شده، ۳۷۲ پرونده ارسالی از گمرک اراک و ۸۱۴ پرونده ارسالی از گمرک ساوه بوده است.

وی بیان کرد: همچنین در شش ماه نخست امسال از دو هزار و ۲۰۶ نمونه برداری انجام شده یک هزار و ۷۱ نمونه مربوط به گمرک اراک و یک هزار و ۱۳۵ نمونه مربوط به گمرک ساوه بوده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۷ هزار نمونه برداری انجام شده است که دو هزار نمونه متعلق به استان مرکزی بوده است.

جعفریان گفت: یک هزار و ۳۸۰ نوع فرآورده نفتی کد گذاری شده مربوط به یازده استان از قبیل مرکزی، تهران، قزوین، البرز ،سمنان، قم، کردستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، گیلان و لرستان انجام شده که ۴۴ شرکت در این زمینه با اداره کل استاندارد استان همکاری کردند.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری به ازای هر ماه بین ۶۰ الی ۸۰ درصد صادرات سوخت زمینی، از استان انجام شده است.

کد خبر 4746855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha