۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان:

۴۱ واحد آلاینده توسط محیط‌زیست استان سمنان شناسایی شد

۴۱ واحد آلاینده توسط محیط‌زیست استان سمنان شناسایی شد

سمنان- مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان از شناسایی ۴۱ واحد آلاینده طی سه‌ماهه دوم سال جاری خبر داد و گفت: واحدهای تصفیه روغن با ۲۶ مورد بیشترین واحد را به خود اختصاص دادند.

امیر عبدوس در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۴۱ واحد آلاینده توسط محیط‌زیست استان سمنان شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد، ابراز داشت: از این تعداد دو واحد در سمنان، یک مورد در آرادان، پنج واحد در سرخه، یک مورد در شاهرود، یک مورد در میامی، ۲۷ مورد گرمسار و پنج واحد در دامغان گزارش‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه گرمسار دارای بیشترین واحد آلاینده در استان سمنان است، افزود: از این تعداد واحدهای آلاینده در استان سمنان پنج واحد کک پزی، دو مورد گچ، دو واحد کشتارگاه، ۲۶ واحد تصفیه دوم روغن و شش واحد سایر صنایع را در بردارد.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه آمار واحدهای آلاینده طی سه‌ماهه اول سال جاری ۱۱ واحد بوده است، ابراز داشت: از این تعداد سه واحد رفع آلایندگی و از فهرست خارج‌شده است اما هشت مورد مابقی در لیست باقی ماندند و مجموعاً ۳۳ واحد نیز به آن‌ها اضافه‌شده است.

عبدوس در ادامه تصریح کرد: ایستگاه سنجش آلودگی هوا برای شاهرود توسط سازمان محیط‌زیست خریداری‌شده است که به‌زودی تحویل و توسط پیمانکار نصب می‌شود تا بتواند آلاینده‌های محیطی هوای شاهرود به‌خصوص ذرات کمتر از ده میکرون و ۲.۵ میکرون را اندازه‌گیری کند.

وی ضمن بیان اینکه تمام واحدهای تولیدی و صنعتی برای موضوع آلایندگی مورد پایش و رصد قرار خواهند گرفت، افزود: قطعاً با واحدهای آلاینده در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات لازم برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 4750869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha